Direktlänk till inlägg 5 januari 2019

Nytt år nya mål!

Av Anniqa - 5 januari 2019 16:44

   
 
Goda bakterier och god sömn är några av mina mål för det nya året. 
 
Jag hittade en liten jäkla knöl i ena bröstet i slutet av sommaren och efter lite funderande sökte jag mej till bröstenheten i Gävle där man raskt konstaterade att det var cancer i klumpen! Nu är den bortopererad. Jag mår prima och har gjort det hela tiden och på måndag brakar jag igång med strålningen som pågå i tre veckor.
 
Det känns som jag har vunnit högsta vinsten eftersom jag har haft den här sjukdomen som är förknippad med så mycket ångest och jobbigt mående och bara liksom har glidit igenom hela behandlingen så här långt utan att liksom ens känt av elendet. Heja mej!
 
MEN...
Såklart tänker jag göra en hel del för att slippa få tillbaka skiten.
 
En sak jag tagit tag ordentligt i är att jag sover så himlans dåligt. Jag har sovit dåligt i hela mitt liv skulle jag vilja påstå, i alla fall har jag koll på att jag har gjort det i sådär 45 år (jag är 50 nu) och det är klart att det påverkar hälsan negativt. Nu ska jag testa att köra Yoga som är specialanpassad för såna som mej 2 kvällar i veckan. Ska bli supernajs och jag ser fram emot både yogandet och sovandet!
Här hittar du en länk till Ulrikas (Ullinyoga) hemsida: https://www.ullinsyoga.com/

Sen har vi det här med immunförsvaret, goda bakterier och nyttigheter... 

Redan före operationen böjrade jag peta i mej mjölksyra på olika sätt, surkål, kapslar och pulver med mjölksyra och probiotika och nu kör jag helt enkelt mjölksyra från bag in box (Probioform som jag inom kort kommer att ha till försäljning). Magen mår finfint och jag tror starkt på detta i ett led att leva ett långt och hälsosamt liv. 
 
Jag har hittat artiklar om att bra bakterier är jätteviktigt vid cancer i tarmen och nyss hittade jag en attans intressant artikel om att det finns studier på att detta faktiskt påverkar bröstcancer också! Hurra, jag har gissat rätt!
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards