Alla inlägg under mars 2024

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24

SÖNDAG
Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...)
Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att det är att åka sittvagn vs liggvagn, hur BRA den nya boken som mormor skaffat är...
Knut stoppar in sin hand i Emmas mun för att kanske kolla in hur det går med hennes tänder som kanske Emma nämnt något om. Jag menar, vad pratar småttingar om?

TISDAG
Knutis är inte så sugen på att äta mat, har sovit taskigt men är för övrigt på rätt gott humör. Han sover taskigt när det är dags att ta en tupplur och efter lite lipande river han av en praktnysning så det FLYGER en snorloska nån meter bort. Mormor blir oerhört imponerad och lägger ihop ett och annat. Mamman har berättat att gossen sovit dåligt på natten och jag (mormor) börjar alltså gissa att gossen fått en bacill. Vid det här laget vet jag inget om det här med att Knut har stoppat handen i Emmas gap.

ONSDAG
Knut har kört nattskift med sin mor som börjar se rynkig ut då Knutte liksom föredragit att sitta och sova och i och med att han liksom inte KAN sitta hänger detta på att någon annan sitter MED honom.
Det har mamman gjort.
På eftermiddagstuppluren sover gossen typ 17 minuter innan han vaknar med röda kinder, glansiga ögon och ett förkylt läte. -Och ledsen. Jag plockar upp honom och då somnar han om direkt mot min axel. Jag sätter mej i soffan och där blir vi sittande i kanske 1,5 timme och sen när han vaknar gnuggar han sitt snoriga ansikte mot mitt, gnager och dreglar på mina armar och händer, nyser mej i ansiktet mm.
Detta gjorde han även på tisdagen och där och då i soffan börjar jag leka med tanken att jag nog eventuellt också skulle kunna tänkas bli förkyld snart.
 
När mamman kommer hem från jobbet BERÄTTAR hon att Emma varit förkyld och att Knut petat henne i truten.
   
På onsdag kväll börjar jag spekulera lite
Söndag: Knuts näve är i Emmas käft
Tisdag: Knutte börjar bli förkyld
Torsdag: JAG borde bli krasslig

TORSDAG
Igår kväll (torsdag) på promenad med Knutte slog det till. Svidande hals, sopslut i kroppen.

Det är kul när man gissar rätt!!!
 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards