Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Lokal materialutmattning

Av Anniqa - 29 mars 2010 20:20

Lurade lite på om jag inte skulle köpa ett par nya brallor i lördags. Vintern har varit hård och både jag och småfåglarna har fått äta för att hålla oss vid liv.


Det har satt sina spår på figuren och få är de antalet jeans i min ägo som fortfarande kan upplevas som behagliga att ha på sej. De som kan upplevas som behagliga är dock ack så nötta och som sagt, tanken slog mej att jag borde köpa nytt. Tanken har även slagit mej att jag borde minska rövens omfång men... va tusan, det är ju roligare att köpa nya brallor!


Sagt och gjort, jag stegade in på en lokal klädbutik och drog igång det storstilade projekt det innebär att leta brallor. Letade, letade, provade, letade, provade.... Blah, vad drygt. Varmt också. Lurade på att skippa att dra på mej jackan mellan provturerna men den åkte på i alla fall. Varmt och törstigt. Fick dock lite inspiration av värmen och spred mitt sökaden till även andra plagg. I min iver rev jag ner en redig hög med fina, våriga blusar och eftersom de var vita så HASTADE jag för att få upp dom från golvet innan de skulle bli skitiga/jag ertappad.


Har ni upplevt känslan av textil som rivs sönder mot er bakdel, material som rämnar, den kyla som uppstår då din röv inte längre skyls av textil?!


Jag har upplevt detta. På en lokal klädbutik en löningshelg i värsta vårrusningen.


Samtidigt upplevde jag en stark tacksamhetskänsla riktad mot min långa jacka som jag tack och lov inte hade hängd över armen trots att det var väldigt varmt i butiken.


Jag tycker förresten det är lite piffigt med färg. I lördags var det de röda kalsingarna som fick stå för det piffiga.


Nu har jag köpt ett par andra jeans.


  

 
 
jennie

jennie

29 mars 2010 20:48

nu lurade du mig att fnissa, alltså, jag måste snyta mig igen ^^

http://skrivenavjennie.blogg.se

 
Ingen bild

Petra

30 mars 2010 08:51

Hade kunnat varit värre: Tänk om det varit ett par oköpta jeans som du provade som gått sönder... Hur förklarar man sånt? ;)

 
Ingen bild

lena

30 mars 2010 17:56

Du är så generös!!! Asgarv. Du behöver verkligen nya brallor. Lite lik din mor tror jag att du börjar bli, valet och kvalet...

 
anniqa

anniqa

31 mars 2010 17:01

Jennie: du behöver snart en ny näsa, där kan man snacka om slitage din lilla snorkråka :o)

Petra: jag äääälskade de där brallorna så jag hade gärna haft sönder ett par nya istället, men så är det ju med jeans. som skönast när de är tvärslut, nynnar på sången "why do all good things come to an end..."

Lena: nya brallor har jag och jag frågar inte min dotter om jag ska lämna tillbaka dem, jag är beslutens och handlingarnas kvinna! Men kan man verkligen haa stövlar till jeans och ska man ha dem utanpå eller.... måste fråga jennie... hehe

http://anniqa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards