Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Snart så!

Av Anniqa - 19 juni 2011 23:06

Men nu är det nästan olidligt spännande!


Jag och den här snygga gossen som jag har haft förmånen att få klänga på då och då under helger och semestrar har gjort slag i saken och ska gå från två separata boenden till ett gemensamt och då ska det bos i hus förstår ni!


Redan i början av året var vi och kikade på den här kåken men klippte inte till då utan kikade istället runt på lite andra hus innan vi efter ett ENORMT velande la ett bud på detta hus som ju faktiskt var det första vi kikade på tillsammans.


För några veckor sen när jag var på väg till Rättvik för att jobba hade vi givit oss in detta läskiga med budgivning och medans jag var där uppe på toppen av Vidablick blev väl så att säga huset vårt sådär muntligt. Detta resulterade i att min mage risade ihop totalt och det var alltså på grund av detta gigantiska steg i livet som jag nästan höll på att få skämmas ihjäl då det visade sej att det inte gick att spola i den jävla toaletten jag hade risat ihop i.... ja, det där har jag ju redan skrivit om (se inlägget före detta).


Nu har vi i alla fall varit på banken och fått låna men massa massa pengar, vi har skrivit papper och haft hem mäklare med kamera i våra hem och gossens lägenhet ligger just nu ute till försäljning och han har haft visning och det är budgivning på G och jag borde tokstäda för jag måste ju ha visning och vi vet ta mej tusan inte hur huset ser ut längre för vi är så uppstressade och pirriga...


Dessutom har vi samlat på oss så många vuxenpoäng att vi närmar oss pensionsåldern! Vi har diskuterat såna här vuxna saker som att VI ska köpa en såg och liknande. Tidigare har det ju varit "jag ska köpa en korv/bil/teve.." nu blir det alltså "vi ska köpa en toalettborste/duschkabin/snöskovel" Läskigt många vuxenpoäng på sånt!


MEN!!! På tisdag får vi i alla fall nyckeln och då får vi se vad det är vi har köpt och inom en väldigt rimlig framtid kommer jag att ha access till denna gosse på heltid och det innebär att jag kommer att kunna klänga obehindrat veckorna igenom och inte bara begränsa mej till helgerna och detta mina vänner tror jag kommer att förbättra min nattsömn nåt så fantastiskt eftersom jag bestämt hävdar att man sover bättre om man får kura lite mot nån. Dottern vägrar låta mej klänga på henne sen ett ANTAL år (annat var det minsann när hon var liten, då var det HON som klängde och inte klagade jag inte...) så jag uppskattar verkligen att få tillbaka denna möjlighet!


Nu ska jag klänga på en kudde, måste träna - blir mycket kläng snart :o)


 
 
Mats

Mats

20 juni 2011 08:15

Tjena!
Blir väl härligt. Gissar att han du klänger på snart har inrett ett safe-room ;)
Skämt åsido, det blir toppen att ni "kommer ut" och visar att ni är ett par på riktigt!
Det är så häftig känsla när man får nyckeln och kliver in i SITT hem på riktigt första gången!!!
Ses till helgen?!

http://www.arhammar.nu

Anniqa

21 juni 2011 00:08

haha, jag gillar det där "kommer ut"... jag har väl inte rikgit sett det som att vi har smygit direkt men för tusan! -nu kliver vi ur garderoben och in på trumslagaregatan :o)

Ses? Blir det midsommar i hälsingland för er alltså?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards