Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Dagens outfit

Av Anniqa - 8 maj 2012 19:51

Tusan också att jag inte har någon bild på hur snygg jag var i helgen   


Jag var till Rättvik på årets vårmarknad och som säkert många la märke till så var inte vädret sådär supernice fredag-lördag.


Jag gav mej iväg med kaffemuggen i näven i arla morgonstund och när jag startade hemifrån Söderhamn var det några grader varmt och regn. När jag var framme i Rättvik var det 0-gradigt och blötsnö. Dessutom blåste det en del så det liksom horisontalsnöade in på mej när jag reste marknadsställningen.


Jag har 6 meter till förfogande i Rättvik och i normala fall bygger jag upp ställningen i ett nafs. När ställningen är på plats slänger man över en pressening som är dryga 6 meter lång och kanske 4-5 meter djup. En sån pressening blir lite otymplig att trassla med när den blir kall och om man dessutom har vantar på sej som är lika greppvänliga som om man vore gipsad och det börjar bli små blöta snödrivor på presseningen då är det allt annat än lätt att göra det där själv. Jag gjorde det själv i alla fall.


Tja, sen var det kläderna då. Man bör ju klä sej efter vädret så jag hade underställ, kängor, alpackasockar, täckbyxor, tjock tröja och dunjacka. Dunjackan har liksom gjort sitt egentligen och det sticker ut små dunvippor här och där och dragkedjan har börjat tramsa så man kan inte vara helt säker på att den håller ihop nedtill. Jag var alltså inte snyggast i byn men en av de varmaste och det är liksom det man satsar på om man ska stå ute mellan 9-18.


Bilen krockade jag så förargligt med för nån månad sen och den är fortfarande ihoptejpad med silvertejp, jättebucklig, skitig och saken är den att den inom väldigt kort ska få flytta till en bilskrot. Jag ska bara köra slut på bensin först och jag ville gärna ha den med på marknaden eftersom det skulle kännas skitdumt att börja med att packa in all packning i den nya fina bilen vi köpt.


Man får ju stuva rätt bra för att få in allt i bilen och till sist är hela bilen proppfull med lådor och påsar. Inte är det snyggt inte, men det funkar!


Jag måste bara nämna att jag glömde hårtorken hemma ockå så jag har varit ruskig missnöjd med frisyren hela helgen....


Well, i alla fall då på söndag morgon skulle jag checka ut från stället där jag bott under helgen och eftersom jag inte ville bära ihjäl mej så la jag väskan med packning, ryggsäcken med packning och dataväskan i en liten hög och struttade iväg och hämtade bilen för att packa in. Där står jag och försöker trycka in de där grejorna i den krockskadade, skitiga och redan fullpackade bilen och på mej har jag alltså de där varma men ack så osnygga kläderna, håret var som en tuppkam efter mitt försök att få det att inte ligga platt mot skallen, jag var kort sagt inte snyggast i Rättvik. Jag noterar att det kommer en bli med ett gäng unga killar och de gör en sväng förbi mej, kommer tillbaka, åker förbi och till sist stannar de till sådär 20 meter från mej och så sticker en av killarna ut skallen och skriker "MEN DIN JÄVLA TATTARE!!!! JÄVLA ÄCKEL!!!! FY FAAAAAAN!!!"


Det finns tillfällen jag har känt mej både vackrare och mera älskad.

 
 
Mats

Mats

8 maj 2012 23:53

Du kanske inte var snyggast på marknaden men du skriver då för j-vla roligt! Heder åt dig och din blogg. Kämpa Anniqa!
Kram
Mats

http://arhammar.nu

Anniqa

19 maj 2012 13:23

Men tack Mats!

 
Ingen bild

Eveliina

9 maj 2012 14:14

Fin blogg! :D Titta gärna in på min!

http://cupcakedream.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards