Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Anniqa - 1 januari 2012 21:10

Gott Nytt År på Er!


Själv firade jag nyår och dagarna före det med dottern och han som jag bor ihop med i brorsans stuga i Tänndalen. Det är jättemysigt i den där stugan och vi har hunnit med att fira brorsan som fyllde 50 år den 26:e december och vi har åkt skidor på korsan och tvärsan och på platten och vi har varit och badat och bastat och ätit och ätit och skålat och haft det bra.


På självaste nyårsaftonen åkte vi slalom med dotterns rara kusin och vi tyckte nog att det var lite bitigt i kinderna och om fingrarna när man tog av sej vantarna... men att det var SÅ kallt hade vi inte en aning om. När vi skidat färdigt och jag var på väg till bilen för att byta pjäxor mot skor för att gå på afterski mötte jag brorsan med fruga och son och dom meddelade glatt att det var -17 grader. Friskt!!!

Ja, där på väg till bilen mötte jag även en långhårig kille, en kille med fläta i skägget och en glad tjej. De såg då verkligen inte ut att ha åkt skidor så jag fnissade lite för mej själv... Mesigt att gå på after ski utan att åka slalom före. Jag menar, bara för att det är 17 grader kallt behöver man väl inte banga...


Jag är ju rätt mesig själv förresten för jag köpte mej en god mugg kaffe till after skin istället för en öl. Jag gillar liksom kaffe mera än öl... Ja, i alla fall så var det ett skitbra band som spelade. Det var tre musiker och en glad tjej som sjöng kanonbra! Det var liksom nåt bekant över dem... den ena var långhårig och en av de andra hade fläta i skägget... JAMEN VA TUSAN, det  var ju dom jag mötte och som jag tyckte var ena riktiga mesar som skulle på after ski utan skidkläder :o) Alltså, man ska aldrig dömma hunden efter håret!


Nu är vi hemma igen och jag lider av svår jobbångest! Det är ju helt värdelöst att göra det eftersom jag har ett antal år kvar till pension. Det skall botas med ett dopp i bubbelbadet här hemma. Det gäller att bevara semesterkänslan in i det sista :o)


Till sist: Detta coola kort togs på dottern och hennes kusin igår på toppen av skidbacken. Vi frös som sagt nästan fingrarna av oss för att få till det men det var det väl värt!


 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards