Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

BROBERG ÄR DET BÄSTA LAGET!!!

Av Anniqa - 7 februari 2010 21:30

Jag var på bandy i fredags!


Jag har varit på bandy en gång tidigare i mitt liv och då var jag där med farsan. Jag minns att jag frös som attan om fötterna och att jag blev erbjuden att smaka glögg av en gubbe med egen termos. Farsan tyckte inte det var nån bra idé att jag smakade den och såhär efteråt kan jag ju förstå varför :o)


Då var jag i 12-års åldern och jag har räknat lite på det här... Fortsätter jag att gå på bandy med samma tidsintervall så kommer jag att vara ganska precis 70 bast nästa gång det är dags.


Det var mitt förra jobb som hade det här som ett litet jippo, de var förresten matchsponsor) och eftersom jag gillar alla på firman, och en lite sådär speciellt mycket, så fick jag följa med i egenskap av "respektive". (Jag visste väl att jag skulle få användning av den här gossen på nåt sätt!


Först var det drinkprovning hemma hos VDn eftersom deras son varit i Thailand på bartenderkurs. Jag hann med två drinkar. En med fruktig karaktär och en med mjölkig karaktär, jag gillade den första bäst men den andra var inte tokig den heller.


Sen var det pyttipanna i klubbstugan på Hällåsen och där kom bandygossarnas tränare in och berättade om dagsformen och nån tjock gubbe ställde fiffiga frågor om hur de skulle lägga upp taktiken. Jag kan säga att jag hade svårt att fatta vad de sa. Misstänker att man ska ha varit med ett tag om man ska hänga med i sånt där sportsnack. För mej låter det som "bla bla bla och bla bla bla..." Jag drack lite öl istället.


Sen var det så dags. Matchen började och vi hävde oss ut till vår sida av planen. MEN VILKET ÖS!!! hahaha... Brobergs hejarklack gav järnet kan man säga. Det var ett himla håll igång med trumma, megafon och handklapp. En sång jag gapade med i direkt var den här: "ALLA NI SOM GILLAR BROBERG KLAPPAR NU (klapp klapp)..."  Sen kom det nåt som var såhär: "BROBERG ÄR DET BÄSTA LAGET" "blablablablabla bla bla bla bla" (ohörbart) "BROBERG ÄR DET BÄSTA LAGET" "blablablablabla bla bla bla bla" (ohörbart)....


Kul var det men för mej räcker det med 20 minuter bandy och OM jag ska gå på bandy igen (före 70-års ålder) så ska jag banne mej stå mitt i hejarklacken och gapa. Jag tror det blir roligare så.

 

Nåja, Broberg åkte på storstryk av motståndarlaget Västerås men de var duktiga i alla fall tycker jag. Bara att klara av att åka skridskor i 2x45 minuter utan att få sendrag i fötterna tycker jag är mäkta imponerande.


Vi fick möjlighet att snacka med två av bandygossarna efteråt i klubbstugan också och guuuudars vad de var små!!! De var ju bara små skolpojkar ju. Och där kommer de upp till den här klubbstugan då, trötta efter att ha jobbat som fan på isen och där sitter vi då. Fulla tanter och farbröder, jag och några andra skulle ha kunnat varit deras föräldrar och flera andra hade kunnat varit deras farfar eller morfar. Några av de här äldre har den dåliga smaken att ifrågasätta gossarnas insatser... Då ville man ju bara sjunka genom golvet och försvinna. Herregud, de gjorde väl så gott de kunde! Ingen förlorar väl med flit liksom?! Killarna såg less ut och deras hyggliga tränare svarade åt dem så mycket han kunde och var mycket diplomatisk till fyllgubbarna.


Sammanfattninsvis var det en jäkligt trevlig afton och jag tycker absolut att man skulle kunna leja den där bartendern nån gång till... han var superduktig och BROBERG ÄR DET BÄSTA LAGET!




 
 
Ingen bild

Sulan

7 februari 2010 23:50

Bandy ?? Har dom motorer då ?

 
Ingen bild

Sonja

8 februari 2010 08:45

Det var faktiskt väldigt trevligt tycker jag, och jag blev ju t o m av med bandyoskulden... undrar om jag kommer iväg på nån mer match i mitt liv (hmm). När det gäller dom två små skrinnande pojkarna, så väcktes absolut mina moderskänslor... dom var ju så små.

 
Ingen bild

ellen

9 februari 2010 12:49

det är tur att man har din blogg när man har en väldans lång företagsekonomi-lektion, den underhåller mycket!

 
Ingen bild

Thorborg

9 februari 2010 15:28

Är lite glad att jag for hem, så jag slapp vara en i skaran av fulla tanter och farbröder. Fast minus full, förstås.

 
anniqa

anniqa

9 februari 2010 17:24

Ellen, jag gillar din blogg med men nu kommer man ju inte åt den längre när du har inloggning å trams! Här har vi en av de sk godbitarna på min blogg i alla fall: http://anniqa.bloggagratis.se/2009/05/11/1663406-supersvampen-kansliga-lasare-varnas/

http://anniqa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards