Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

Reklam eller inte?

Av Anniqa - 12 februari 2010 21:50

Jag är FÖR reklam på teve.


Det beror mest på att jag är MOT att betala tv-licens men sen så tycker jag att det är lite kul med reklam också. Jag har för mej att jag såg nån tävling i bästa tv-reklamen för nåt år sen och då var det en massa kula reklamsnuttar som visades. KUL!!! Folk har fantasi.


ICA-reklamen brukar vara kul och Telia har fått till det rätt bra, ...även om jag tycker det är trist när pappan håller på å friar med den där kärringen. Jag slutade även att prenumerera på Fantomen när det blev för mycket kärlek å mindre av tuff superhjälte i kortkalsingarna utanpå långkalsingarna... men det är en annan historia...


Sen finns det ju otroligt dålig reklam också! Just nu klarar jag inte av den här reklamen: http://www.youtube.com/watch?v=IfJ2-kQvH6w


Det är reklam för SPP och den som framför budskapet är Samuel Fröler. Han går efter en väg och han säger något. Jag har ingen aning om vad han säger och enbart med tanke på att jag fick för mej att blogga om det kollade jag vad han gör reklam för. Det jag tycker är jobbigt med den reklamen är faktiskt självaste Samuel. Han ser självgod ut och går och skakar malligt på huvudet när han säger det där som inte går fram till mej. Man kan undra vad det kostar SPP att leja honom för det här uppdraget och vad bara en minuts tevereklam i sej går lös på en lördagkväll på bästa fredagsmyyystid... Man kan undra om de tycker det känns ok att jag stör mej så grovt just på själva aktörens attityd. Så grovt att jag byter kanal så fort den här reklamen dyker upp.


Sen har jag länge funderat över en annan grej då det gäller att sälja sej för reklamen. HUR kommer det sej att tex köpcentrum låter telefonförsäljare hyra in sej i deras entré för att sälja på folk telefoner och abbonemang?! Det är för mej helt obegripligt! Jag menar, hur ofta är det folk blir glada över att attakeras när de ska köpa middagsmat lite sådär hastigt? Vill man spontanbyta abbonemang sådär på fastande mage och vill man som butik i det här shoppingcentrat verkligen ta risken att de här ack så söta gossarna, genom sin framfusighet, skrämmer bort inte bara sina kunder utan även alla andras kunder?


Jag gillar när det kommer nån och knackar på dörren för att sälja bröd eller jultidningar. Jag har inga problem med att säga nej om jag inte vill handla. Jag tycker dock att det är jobbigt att behöva värja mej för småpojkar som har blivit itutade hur de ska fånga gamla kärringar (mej) och få dem att skriva på.


Jag undrar om det kan vara värt pengarna att göra rekam nu när alla gör reklam. Hur mycket kan man liksom ta in?


Sen vill jag bara runda av med en telefonförsäljare som ringde mej idag. Han ringde från nån telefonkatalog. Din Del eller nåt liknande...

"Jamen hejsan, jag heter xxxx och ringer från xxxx. Jag söker den som har hand om marknadsföringen hos (dålt fniss) Hemkokat - Sverige."
Jag talade om att det var jag som har hand om hela hemkokeriet och han framförde sitt ärende. "Jo, förra året fanns du med i vår katalog under de (här sa han två färger) -sidorna. Vill du göra så även i år?"

Jag säger att "Ja, om det är gratis är jag med, annars inte och DÅ säger han att "jo, det har ju varit gratis tills nu men NU kostar det 595:-"

Jamen hallå!!! HUR kan man vilja försörja sej på att vara den som ringer runt och smålurar företagare att stå kvar på nåt som tidigare varit gratis och som de nu vill ha 600 spänn för. Något om dessutom är så ur tiden! Hur ofta kollar man i en telefonkatalog nu för tiden?! Om jag inte hade sagt som jag sa, hade han då upplyste mej om att jag skulle få betala för det här som tidigare var gratis eller skulle jag få upptäcka det själv? Eller är planen att alla småföretagare har det så stressigt att de inte ens upptäcker den här "höjningen"?


Jag tackade nej förresten.


Men ...förresten, jag vill visa en reklamsnutt som jag tycker är skitbra också!
http://www.youtube.com/watch?v=dut-JTKSPn4









 
 
Ingen bild

Ulrika

13 februari 2010 08:31

Tack igen för nya blogguppslag. Jag håller med om de där dryga försäljarna innanför dörrarna på köpcentren. Det är inte kul att få en påstridig yngling inpå sig när man är som tröttast och hungrigast! Och de som ringer från telefonkataloger är ju stenålders! Men jag varnar dej, de kommer att ringa från alla 118 nummer som finns, och det är många det! Så var beredd på strid! De är envisa!

 
Jennie

Jennie

13 februari 2010 12:00

Roligt med Fröler, jag har inte en aning om vad han snackar om och det tror jag inte att han själv har heller. Något han däremot vet är att han tycker ord som KONSTANT är lite fränt att slänga sig med, därav det lite nonchiga vickandet på skalpen. Det är vad jag tror!

http://skrivenavjennie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards