Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Saker man kan behöva göra då man inte kan sova

Av Anniqa - 10 januari 2012 23:09

Fullmåne igen och jag sover om möjligt sämre än vanligt.


Jag har inte varit så bra på att sova på flera år så jag hetsar inte upp mej så nämnvärt över det men visst fan är det drygt att vara astrött men ändå inte kunna sova bra.


I natt var det riktigt besvärligt och man kan ju undra hur och varför det blir sådär. Jag känner mej liksom stressad i kroppen och har svårt att slappna av och börjar jag fundera på nåt så är det helt omöjligt att somna. Nattens fundering var över mina torra och nariga fötter. De behövde raspas men hur sugen är man på att stiga upp klockan 4 på natten för att fila fötterna? Jag var klart osugen på det så jag lät bli men direkt när jag vaknade var jag och skavde bort det värsta från hälarna och bröt samtidigt av en fotfil för den där snygga killen som minsann sov i natt FAST jag påpekade att jag inte kunde sova och att jag behövde hållas om. Efter att fötterna var raspade hade jag kunnat sova finfint men då var det ju dags att åka till jobbet och där tillbringade jag förmiddan med att tokjäspa och konsumera stora mängder kaffe.


Mitt säkraste trix för sömnlöshet är annars att "kura" eller för all del klänga då. Jag KAN klara mej skapligt om jag får klänga på en trave kuddar eller så men när det är riktigt illa behöver jag något levande att klänga på. Hade katt förut och katten Sluggo var en bra kisse att klängas med. Han gillade liksom att klänga för jämnan så det var kalas för honom varje gång månen var full. Dottern har jag kurat och klängt på så länge hon gick med på det men nu har hon ju till och med flyttat till Umeå så hon är då inte mycket att räkna med längre. Kvar finns alltså han som inte längre har en hel fotfil men han har varit med om så många fullmånar att han liksom bäddar säck åt sej själv när han lägger sej för att få sova i lugn och ro.


Trist kille, jag som har så mjuka fina hälar å allt. Jag får bädda med en trave kuddar i brist på annat.


....


....


tusan vad torr jag är om händerna....


....


lika bra att smörja dom för man vet ju hur det kan bli annars.


...


 
 
Ingen bild

åke

13 januari 2012 07:20

Har du provat med att räkna får.
Annars kan du ju läsa om relativitetsteorin Det är ett riktigt sömnpiller.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards