Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

One of those days...

Av Anniqa - 10 februari 2012 14:22

Fredan den 13:e passerade utan bekymmer i år och det gör väl de flesta dagarna i ens liv om man ska vara ärlig men sen har vi de här dagarna när det bara trasslar, tjorvar ihop sej och rent ut sagt jävlas.


Igår hade jag en massagekund här och efter avslutad behandling bjussade jag på ett glas vatten (generöst va!) och när vi satt där och just hade druckit upp vattnet får hon ett sms från en vän. "Koka vattnet" står det och inget mer. Efter diverse smsande och snokande fick vi reda på att det tydligen är förhöjd bakterienivå i dricksvattnet i Söderhamn och att man alltså bör koka vattnet nu tills det är fixat med baskiluskerna. LYCKAT att vi inte visste om det innan vi drack upp vattnet...


I morse skulle jag iväg och massera igen men eftersom man vill vara en god människa och ägna sej åt god personalvård så kokade jag en dunk vatten för att åka in med till butiken som jag och ett gäng hantverkare driver här i stan. Just nu har vi ett gäng nya brudar som jobbar i butiken och man vill ju inte att de ska få baskilusken i sej. Jag äter ägg till frukost nu för tiden och för detta ändamål har vi en sån där äggtimer som man kokar med äggen. Redan tidigare har jag bloggat om att jag har kokat timern men glömt äggen. Så blev det i morse med. Sen när jag stoppade i äggen råkade jag stänga av spisen och slutligen när jag kokat de där jävla äggen så TAPPADE jag dem....


Jag och snyggo packade in oss i bilen och jag skjutsade honom till hans jobb och sen var det leverans av vattendunk som stod på schemat. Lat som jag är hade jag för avsikt att köra in på gågatan med grejorna som skulle ur och tog alltså sikte på att köra över dit. Jag tittade såklart åt alla håll när jag närmade mej gatan jag skulle korsa men på nåt konstigt sätt lyckades en liten röd bil hamna i den döda vinkeln så jag såg den inte förrens jag var nästan ute i gatan. Jag bromsade men inte fan hjälpte det i det här vinterväglaget. PPPPPAAAAAAANNNNNG!!!! sa det när hon fläskade in i min högra framdörr.


Jag kände i princip ingenting. Möjligen en tomhet då jag klev ur bilen för att kolla hur det gick med den stackarns som körde. Hon satt kvar i bilen med stängd dörr så jag öppnade och sa "MITT FEL!"
Hon var med all rätt skitförbannad och morrade i åt mej. Blää vad man känner sej ynklig såna där gånger.

Jag bad om ursäkt, tog på mej allt, frågade om hon gjort illa sej... ja, vad gör man?!


Tur i oturen var att den här tjejen jobbar inom hemtjänsten och att hon hade "firmabilen". Min bil har numera en REDIG buckla på framdörren.


Min ekonomi är redan ganska ansträngd efter diverse utgifter i december och januari och jag kan bara nämna att det är så illa att min plånbok har legat på hjärtintensiven i Bollnäs några dagar nu för att hämta igen sej... glömde den när jag hälsade på morsan.... så inte är det KUL att krocka till bilen lagom till lön inte :o(


 


Nyskrynklad. Notera gärna vilken fin röd färg det var på bilen som fläskade in i mej.
Jag noterar själv att framskärmen är obehagligt rostig.


Nu har jag i alla fall varit ner till brudarna i butiken och muntrat upp mej lite och får jag bara beklaga mej och gnälla över det här nån dag så är jag nog ok igen.


Trevlig fredag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards