Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Ursäkta hur var namnet?!

Av Anniqa - 23 februari 2012 19:35

Det har varit en jävla vecka det här!


Jag har varit sådär astrött och tex sovit över ordentligt en morgon och lite halvhjärtat de andra mornarna. Sen har det varit sketastressigt på jobbet, att likna vid ett step-up pass ungefär och sen har vi kvällarna då: Jag var och klippte mej i måndags efter jobbet, på kurs på tisdan efter jobbet, hade besök i går efter jobbet (TREVLIGT!) och idag var jag och masserade och kokade ihop lite beställningar efter jobbet. 


Ett exempel på hur jag blir när jag blir såhär extremtrött är att hjärnan växlar mellan att gå på högvarv för att sen utan förvarning gå ner på energisparläge. Man vet liksom aldrig när det slår till och man kan märka det på att man sitter omotiverat länge och försöker läsa en text eller att man inte kommer ihåg var på tangentbordet bokstaven B sitter eller att man kort sagt fattar trögt och fel.


Jobbarkompisen och jag har dessutom brytit ihop i såna där flamsiga skrattanfall så tårarna sprutat över absolut ingenting eller allting lite då och då och konstaterat att det förmodligen finns dementboenden som har högre nivå på konversationerna än vad vi har stundtals.


Sen idag då, då satt vi och åt lunch (30 minuters med telefonjuor) och såklart ringde det! Jag hastade bort till telefonen och hörde en jänta säga "Hej, det är Anna, är mamma där?" och Anna, det är chefens dotter det. Chefen befann sej inne hos sej i huset bredvid så jag svarade "Nej, hon är hemma hos er, ring dit".
Ungen i andra änden lät förvånad men hon har en hörselskada så jag tog i och förtydligade " HON ÄR HEMMA HOS ER I ERAT HUUUUS, RIIIING HHHEEEEEMMMM!!!!" och då verkade hon förstå även om hon lät lite snopen och förvånade när hon sa hejdå och la på.


....



....



....


MEN VA FAAAAN!!!!! "RING DOTTERN!!!" gapade jag till jobbarkompisen som har en dotter vars namn är JOHANNA! Det var ju för farao HON som ville snacka med SIN mamma....


Gah!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards