Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Jag har börjat med stödstrumpor

Av Anniqa - 7 september 2009 12:50

Men herregud vad pinsamt att behöva erkänna det.


Det här är nåt som jag liksom har slagit ifrån mej, lite "det händer inte mej" känsla över det. Stödstrumpor är nåt som GAMLA människor har. Jag är ju UNG! ...sen kom jag på att jag ju är 41 år och att jag mer och mer har tröttnat på att ha svullna fötter, kramp i vaderna och att det INTE är snyggt med åderbråck!


Som det så ofta är när man har fått nåt i huvet så träffar man folk som pratar om det man liksom går och funderar på. Tex stod jag bredvid en mycket trevlig och förnuftig människa från Bergvik på marknad i sommar, i prexis Bergvik... Varmt var det och man står ju hela dagarna. Mina fötter var som små röda bollar medans hon hävdade att hennes skor liksom glappade. Skillnaden mellan oss: hon hade stödstrumpor, jag icke.


Sen jobbade jag ju på Hälsokraft en del i somras och sålde stödstrumpor till folk. De lovordade dem och TILL SIST slog jag till och köpte mej ett par.


Jag provade en av dem direkt jag kom hem och konstaterade att det ser ut som man har protes. Sen stryps ju liksom fötterna också, eller själva vristen. Det var på tok för varmt för strumpor över huvud taget då men så i helgen kom jag på att det var dags för stortest.


Har stått på marknad i Hudik i 3 dagar och redan på fredag kväll var fötterna svullna och vaderna stenhårda. På lördag morgon åkte de på. Fötterna blev så små att mina vanliga strumpor med lös resår halkade av men annars var det ok.


Marknaden pågick mellan 11-24 men jag stod "bara" till 22, alltså 11 timmar. Då menar jag att jag STOD i 11 timmar. Kom hem och trodde inte det var sant. Jag hade skitsmala vader och fötterna var också supersmå. Inte det minsta svullna!!! Helt otroligt.


Först tänkte jag att jag skulle vilja ha lika smala lår, sen mage, sen... jamen herregud -tänk bara!!! Nu funderar jag på nån form av kroppsstrumpa som ger samma effekt. Nån som vet var man köper denna super slimdräkt?!

 
 
Ingen bild

Thorborg

7 september 2009 13:23

hahahaha, jag har sett någonting liknande på TVshop och då är det en sorts trosa kan vi kalla det, med långa ben typ till knäna och som man drar upp under tuttarna för att slippa valkarna på ryggen och för att hålla in mage och höfter, så det måste ju vara en variant av det du efterlyser. ALLA kändisar i Hollywood hade ju den här korsetten och minskade minst två storlekar. Om jag hade varit bakfull så hade jag nog beställt ett par. :)

 
anniqa

anniqa

7 september 2009 13:39

Men hurra! ska genast ut på TVshops hemsida och lägga en beställning!!!

http://anniqa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mona

7 september 2009 21:33

Men jag kan beställa hem en åt dej,om du lovar jag få se hur du ser ut sen!=)

 
Åsa

Åsa

10 december 2009 14:10

Hej
www.mediconline.se
kan du köpa mikromasserande kompressinsbyxor, maggördel och ärmar. De pressar bort vätska, håller in och e faktiskt jättesnygga! se http://www.mediconline.se/ListProducts.aspx?cat=177
Jag köpte silverWave long byxorna och använder dem som leggings.

http://www.mediconline.se/ListProducts.aspx?cat=17

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards