Alla inlägg den 9 september 2009

Av Anniqa - 9 september 2009 20:24

...lär det ska bli för min del i sommar!


Dottern var till Spanien för nåt år sen och fick lite nya vänner från Spanien, England och nåt mera land.

Nu tänker några av de som bor i England komma hit å hälsa på och jag har just sagt ja till att en Engelsk gosse bor hos oss.


Det kommer att blir roligt för honom att prata med mej tror jag. Detta grundar jag i att jag är så oerhört skitdålig på engelska. Har redan börjat fundera ut fina repliker.


Dottern fasar.

Av Anniqa - 9 september 2009 18:52

Den 16:e, alltså nästa onsdag kl 13.00 ska jag kika på två lokaler för massage, kok och förhoppningsvis pappersarbete. TÄNK om jag helt enkelt flyttar ut firman ur hemmet. Fan vad skönt!


Jag vet inte hur jag ska kunna behärska mej till på onsdag :o)

Av Anniqa - 9 september 2009 08:44

Fick den här filmsnutten på mailen av svägerskan.


KUL tycker jag!


http://www.youtube.com/watch?v=_PHnRIn74Ag

Av Anniqa - 9 september 2009 06:30

Det har blivit mycket soffa nu.


Så här har jag lagt upp det:

Klockan strax efter sex på morron kommer dottern in till mej och säger "Mamma!!"

Det betyder att det är dag.


Jag tar med täcke och kudde och lägger det på plats i soffan. Sen kokar jag gröt.


Idag blev det en ny sort som tydligen var lite av en succé. Fyra olika sädesslag i form av flingor.


Denna gröt äter dottern med banan, kanel och salt. Ingen mjölk nu för tiden vilket är konstigt eftersom det för typ ett halvår sen gick åt litervis med mjölk varje vecka i det här hemmet. Te dricker hon och det är ju inte nån dålig dryck, lite varmare för magen också.


Medans dottern äter frulle ligger jag och håller mej vaken. Nu är klockan 06.29 och det är dags för henne att åka till skolan. Jag kommer strax att återvända hit till soffan.


Sen har det blivit lite soffa på kvällarna också eftersom ryggen har varit slut. Ligger här på kvällarna och segtittar på teve och surfar.


Jag börjar trivas här!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards