Direktlänk till inlägg 9 september 2009

Språkresa i hemmet

Av Anniqa - 9 september 2009 20:24

...lär det ska bli för min del i sommar!


Dottern var till Spanien för nåt år sen och fick lite nya vänner från Spanien, England och nåt mera land.

Nu tänker några av de som bor i England komma hit å hälsa på och jag har just sagt ja till att en Engelsk gosse bor hos oss.


Det kommer att blir roligt för honom att prata med mej tror jag. Detta grundar jag i att jag är så oerhört skitdålig på engelska. Har redan börjat fundera ut fina repliker.


Dottern fasar.

 
 
Ingen bild

Bergbackenbrattan

11 september 2009 04:21

Jaa, jag vill träna ängelska för mitt engelslerare har ju dragit.. nåt gammalt över sej.. och det är inte jag =)

 
Ingen bild

Helena

11 september 2009 14:18

hahahhahaha det kommer ju bli superkul!!! fniss

 
anniqa

anniqa

11 september 2009 21:54

Yes!
It will be superfun! We can speak english and have a nice cup of tea! Then we count dots on the por english guy.
-They use to be verry white and dotty i have for me!

http://anniqa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

13 september 2009 08:48

hahahahhaa du är sååååå duktig! högsta betyg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards