Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Var går gränsen för när man väljer att bli kriminell?

Av Anniqa - 17 september 2009 23:13

Det var inte jag som blev rånad -Och det är jag glad för!


Jag syftar alltså på knivrånet som ägde rum på Hälsokraft i Söderhamn nu i veckan.

Nu var ju gärningsmännen (gärningsslynglarna) så unga att man inte kan förvänta sej att de kan planera en sån här grej helt och hållet på ett genomtänkt och genomförbart sätt...


Man kan ju tycka att det vore fiffigt att låta bli med att råna en butik som är videoövervakad...

Står det tydliga skyltar om detta i entrén till butiken och i skyltfönster så ska man nog banne mej lita på att man kan hamna på filmrullen. Sen att även personalen blir filmad då de petar sej i näsan eller kliar sej i röven när det känner sej ensamm i butiken är ju en annan grej.


Sen undrar jag över vad de trodde de skulle komma över för stor summa med pengar! Dom kanske trodde att det skulle slinka med lite juveler också?! Det är svårt att slå sej fram som rånare när folk till största delen betalar med kort. Det blir liksom inte så himla mycket kontanter även om själva dagskassan i sej ser bra ut på papper. Man kan ju undra om det är värt att hamna i polisens register för en sån här grej när chansen att man ska klara sej oupptäckt är så minimalt liten. Jag skulle då vilja vara bombsäker på att få en massa miljoner jag och sen skulle jag vilja att nån bokade flygresan åt mej till det där trevliga paradiset som jag skulle fly till för resten av mitt liv.


Sen skulle jag behöva sno några miljoner till för jag vill ju ha med alla jag känner, vill inte lämna nån kvar hemma och då måste vi ha ett stort ställe och mycket pengar...


äh, jag är för trött för det här nu men det jag menar är att jag tycker det är korkat att stjäla och att skrämmas. Det kommer att slå tillbaka på en förr eller senare.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards