Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Sponsorer sökes!

Av Anniqa - 28 september 2009 22:42

På måndag ska nya lägenheten betalas.


Jag har just kommit på att jag skulle behöva en sponsor/förmyndare som tar hand om allt vad papper och pengar heter. FAN vad jag hatar att hålla på med sånt.


Vad är det men ska göra egentligen när man flyttar?


Adressändring har jag inte fixat. Inte har jag flyttat telefon heller. Ska man välja vem man ska köpa el av eller kommer det el i alla fall? Pratade med mäklarn idag och hon sa att jag skulle fixa en postväxel. Det vet jag inte ens vad är. Måste man göra sånt i flera dagar i förväg eller räcker det att man slinker in på banken och fixar det lite när man har lust? Typ 2 minuter innan man träffar mäklaren?


Jag är INTE vuxen nu.

 
 
Ingen bild

Thorborg

29 september 2009 08:42

Nu blir jag lite orolig. Kanske den där snygga som du umgås med kan hjälpa dig. Det kan ju vara bra för "stressmätaren" om du fixar postväxel på fredagen exempelvis. Fast jag tror du kan fixa det 2 min innan mäklaren också, men utifall det skulle hända något.. Undras när man blir vuxen? Känns som jag smyger runt och leker vuxen också. Undras när de (??)kommer på mig.

 
Ingen bild

Thorborg

29 september 2009 08:43

..en sak till, nu är jag med i steg tävling igen, så så fort du är på plats så måste vi ta lunchprommenader!!!

 
anniqa

anniqa

29 september 2009 19:11

Haha... Den snygga tycker inte om mej när jag stressar omkring och det är mest det jag gör så... jag tror inte jag ska dra in honom mer än nödvändigt i det här. Fast idén är ju fin.

Har kollat med banken nu och både jag och hon jag snackade med tycker att det där med postväxel låter märkligt. Man för väl bara över pengarna till det konto de ska till liksom... OCH bara pengarna finns på kontot ska man kunna fixa transaktion/postväxel in no time så att säga.

http://anniqa.bloggagratis.se

 
anniqa

anniqa

29 september 2009 19:12

...och det är klart vi ska promenixa!

ge mej nån vecka bara så är jag med å tar rekord sen!

http://anniqa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inger N

29 september 2009 21:44

Pengar kan jag inte hjälpa dej med Men om du behöver någonstans att gömma dej så har din granne en nyckel till den f.n tomma lägenheten på 160 . Där finns sängar o TV
att använda Vi blir kvar här nere i Frankrike 3 veckor till
Kram /nästangrannen som skrattar gott åt din blogg

 
anniqa

anniqa

29 september 2009 23:55

But Hello!
Eller MON DJÖÖÖ eller hur det nu är ni säger i frankrike. Bon apetit eller creme bonjour på sej! Vad trevligt att få en hälsning från dej. Med lite tur har jag fått fram kaffepannan lagom tills ni kommer hem. Kika över och kolla vetja. Gardiner har jag planer på att fixa till jul eller eventuellt advent :o)

http://anniqa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inger N

30 september 2009 21:31

Hej ! Symaskinerna är på service så jag kan sätta fart när jag kommer hem ! Är det så att du behöver hjälp så går det bra
Inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards