Alla inlägg den 7 november 2009

Av Anniqa - 7 november 2009 16:24

   Huga! Jag har just kommit hem till soffan efter att ha varit ute på en shoppingrunda.


Det var kris, annars hade jag aldrig gjort det. Jag är inte så förtjust i att jaga kläder men ibland är man ju så illa tvungen. Som när man ska ut och äta med brudarna tex och DET ska jag i kväll.


En av damerna har just passerat 40-års sträcket och det måste vi ju såklart fira och den här damen är, precis som jag var när jag fyllde 40, inte så sugen på att ha fest. Alltså tar vi med henne på en brakmiddag så vi får se om hon fått några rynkor och skavanker. Just när det gäller den här 40-åringen som ska firas i kväll tror jag vi får granska henne med förstoringsglas om vi ska hitta några rynkor men vi får väl låta bli att se bittra ut för det...


Jomen shoppingen då. Jag köpte som vanligt lite svarta kläder. Jag har nästan slutat kika efter kläder i andra färger, det blir ju i alla fall svart innan det är färdigt och jag gillar svarta kläder. De kan kombineras utan bekymmer, passar i de flesta sammanhang och tja, det finns rätt gott om dem också. Idag hittade jag nåt svart sjok som var rätt ok att ha på sej upptill och eftersom jag är lite tjenixen med expediten så frågade jag henne om hon tyckte den var ok. Det tyckte hon så då mumlade jag för mej själv... "Hmmm... vafan har man till den här då? -Kalasbyxor eller nåt kanske..." varpå expediten GAPSKRATTADE åt mej och meddelade att det inte finns nåt som heter så längre. Jättekonstigt! Det var bara nåt år sen jag köpte ett par såna men de kanske hette nåt annat redan då. Sen har vi det här med långkalsingar. Det heter inte alltid så heller!!! Jag köpte till sist nåt som jag skulle vilja kalla för långkalsingar (i och för sig med dragkedjor nere vid fötterna) men som visst heter tights.


Nån som vet var kalasbyxor heter nu för tiden? Jag bör veta det till nästa gång jag ska ut och shoppa.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards