Alla inlägg den 15 november 2009

Av Anniqa - 15 november 2009 20:06

Ända sedan första gången jag hörde Enrique Iglesias har jag förundrats över hur nån som sjunger så surt kan slå igenom som artist. I Enriques fall kan det vara att han har en pappa som charmat mången dam i sina dagar och som faktiskt hade en viss sångtalang då det begav sig. Om man sen bara har de rätta kontakterna och den rätta inställningen så KAN det bli så att man får en hit.


Sen har karln gjort nån låt till och -JAPP, jag är lika förundrad. Det låter för bedrövligt! Jag har för mej att nån elak ljudtekniker dessutom spelade in självaste missljudet från Enriques mick nån gång när han låtsassjöng. Det var väl vid nåt teveframträdande eller nån gång när man insåg att "näe, det här håller inte, vi får ta den här inspelade versionen som vi i alla fall har lite koll på!". I alla fall så lät det som när man drar en katt i svansen lite omilt men på sätt och vis har jag tagit Enrique i försvar för han trodde ju faktiskt inte att han hördes. Vem låter tex bra när man sjunger med hörlurar på sej?! Alltså med musiken så högt att man inte hör sej själv...


Jomen nu har i alla fall Enrique fått konkurens. Det är allas vår Idol-Darin som har givit sej på en av Coldplays låtar. "Viva la vida". Det är normalt sett en skitbra låt men det här är inte normalt sett. Det är på Darins sätt!!! Herregud vad surt det låter! Jag önskar att han hade tagit "Viva la vida loca" istället för jag gillar inte Ricky Martin heller... men annars är jag allätare när det gäller musik.


/anniqa, 41 år, tant och lite gnällig


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards