Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Men jävla hosta!

Av Anniqa - 7 december 2009 01:40

   Jag fick en bacill förra veckan.


Den hoppade på mej när jag som minst anade nåt en kväll. Jag rikigt kände att "DÄR blev jag sjuk!" Sen hade jag feber på natten och dan efter låg man som en sill i soffan och sen var det bara att masa sej iväg och göra nytta igen. Liiite drygt att inte få vara hemma och maska några dagar för att komma i form men  men... så här är ju livet.


Sen kom hostan. Det här torra dammhostan. Den som inte tar över huvud taget. Det killar så in åt helvete i halsen rätt vad det är. Och det där rätt vad det är kan vara mest hela tiden stundtals. Som tex när jag och han den där som sköter min farm på facebook var in på ICA och handlade i lördags kväll. Vi kom i närheten av charken och jag höll på att kvävas. Det luktade liiiite liiite stekos (famardrängen märkte det inte ens) och jag fick akut kvarka. Sen när jag hoppade in i duschen kom jag på att det är fuktig luft som gäller för att stå ut.


Nåja, jag var skaplig i hostan resten av kvällen och somnade trött som en sengångare när vi väl gick och la oss. Sen vaknade jag av att det killade i halsen. OCH man vill ju inte tokhosta när man har folk som försöker sova i samma kupé. Alltså gjorde jag det dummaste man kan göra när man har hosta. -Jag försökte reducera antalet hostningar. Jag försökte att göra övningar med halsen som liksom skulle klia invärtes utan att låta och naturligtvis så slutade det med att jag hostade så jag trodde tapeterna skulle lossna.


Testade med att sova med halstablett, drack vatten.... halvsatt... lurade på det där med att det är fuktig luft som gäller och grunnade på om man skulle vira en blöt handduk runt skallen.... till sist gav jag upp och gick ner å drack hetvatten med halstablett i åsså la jag mej på soffan.


När väl dagen var ett faktum så frågade jag om han blivit mest ledsen eller glad när han såg att jag gått ifrån honom. Och ... den här killen är ärlig och rak så han svarade "jag trodde att du hade dött".


Det hade varit ett ok svar om han inte sett så GLAD ut. ... men jag har mången gång önskat livet ur folk som snarkar så jag förstår honom faktiskt.


Nu är i alla fall klockan snart 2 på natten och jag kan INTE sova. Jag hostar istället. Har druckit te och äter halstabletter men jag hostar lik förbannat.


Men en annan sak. Visst är det väl nästan som att byta ID-bricka (sådär som kärleksparen gjorde på 80-talet) att ge sin boyfriend inloggningsuppgifter till facebook så han kan sköta om ens farmville :o)

 
 
tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

7 december 2009 01:54

Usch så jobbigt med hosta, hoppas det blir bättre.

Själv blev jag frisk förra veckan men har nu igen börjat nysa, så hoppas det bara är tillfälligt.

http://tobys.se

 
Ingen bild

Lena

7 december 2009 07:18

Upprörande ! han har fått din inloggning till Facebook men du har inte presenterat honom för damerna ännu ! Hade inte tänkt bjuda till glögg i år (heller) men det vore nog värt det, då skulle du va tvungen att slääääpa med han.

 
Ulrika

Ulrika

7 december 2009 07:49

Prova byt ut halstabletten mot en sked honung, det var det enda som funkade på min hosta.......

//Ulrika, som gärna byter mot ett råd om hur man stoppar långvarig, tunn och vattnig avföring...

http://www.metrobloggen.se/ullin

 
Ingen bild

Thorborg

7 december 2009 10:57

Vicks, som man stryker på halsen. Det måste du ha, då kan man sova. Thea har samma hosta. Själv har jag haft halsjävlaont, utan hosta, men vicks var/är våran räddning. (hihi hade en sådan rolig dröm om dig och din boyfriend inatt)

 
Ingen bild

åke

7 december 2009 19:42

Exolyt - Det är grejer det mot rethosta.
Kan få en skvätt o du vill.

åke

 
anniqa

anniqa

10 december 2009 00:01

Toby: GUD VILKEN BRA BLOGG DU HAR!!!! Tack för att du tittade hit och måtte du för guds skull sluta nysa människa!

Lena: Vi får hoppas att gossen vågar träffa er vid tillfälle och framförallt att han stannar kvar även efter det :o)

Ulrika: Tack för att du delger oss dina tarmproblem. Prova med bra tarmbakterier, psyliumfröskal, snälla örtteer, värmekudde på magen och mindre stress. Jag skulle kunna tipsa om att lägga av med kaffe, alkohol och godis men jag rekommenderar aldrig nåt som jag inte skulle klara själv!

Thorborg: Jag är nyfiken på drömmen!!! Vicks är bra, jag kör mitt muskelgelé nu (utvärtes) och fishermans friends invärtes. Sen har jag eukalyptus som jag inhalerar då och då. Tackar för tipsen!

Åke: Exolyt, det låter som nåt riktigt dunder det. Jag är på bättringsvägen men nästa gång tar vi till rejäla doningar! Tack!

http://anniqa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards