Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Kidnappad!

Av Anniqa - 17 december 2009 20:48

I går var gränsen för vad jag tycker är kul passerad.


Vaknade på morron och kände mej LEDSEN! Det skulle behövas lite glädje i livet, lite uppmuntran, sol och värme och lite uppskattning, kärlek och allmänt pyssel. Gudars vad ynklig jag var. Längtade efter dottern gjorde jag också så jag bestämde mej för att umgås med henne vare sej hon ville eller inte på kvällen. Hon skulle sova hos pappan och pappan skulle jobba så jag fattade som sagt beslutet att jag skulle hälsa på henne efter jag jobbat klart i Lenninge.


Det var mitt sista arbetspass i Lenninge. Vi stänger igen efter jul och sen vet jag inte riktigt vart vi i Idéknuten tar vägen. Hoppas att vi hittar nåt annat bra ställe för jag gillar de här människorna och jag tycker det funkar fint att samarbeta med dem :o)


Vi har två praktikanter också. De är bra att ha men HERREGUD vad de babblar. Jag känner att jag inte riktigt orkar med dem om jag ska vara ärlig :o(

Jag känner mej som en riktig surgurka när jag är med dem. De pratar och är trevliga och jag får ett surare och surare utseende och drar mej för mej själv med det som ska göras. Igår hade vi en lite topp. Vi hade en fikakund där, en herre som dyker upp rätt ofta och fikar, pratar lite och sen betalar och försvinner. Jag tror han är där flera ggr i veckan för han är då där varje gång jag jobbar i alla fall. En bra kund!


Precis när han har tagit plats vid ett bord med sitt kaffe sätter jobbig praktiktant nr 1 igång och gapar. "ANNIQA, JAG VAR SÅÅÅÅÅ TORR OM HÄNDERNA IGÅR SÅ JAG GICK OCH SMÖRJDE MEJ MED DIN ULLFETTCREME!!! FAAAAAAN VAD DEN LUKTADE!!!! ÄR DEN HÄRSKEN ELLER VAD ÄÄÄÄÄÄÄR DET FÖR FEL?!" Hon fortsatte att älta det där hit och dit och kors och tvärs medans jag gick bort till hyllan, tog provet och talade om att det luktar ullfett. Tanten gapade vidare och till sist talade KUNDEN om att får luktar får. Tanten muttrar vidare att sånt där skit skulle hon då AAAALDRIG köpa! Finfin marknadsföring får man ju lov att säga!


Sen hör jag hur hon pratar vidare med kunden och kommer in på nån gemensam bekant. "MEN ÅÅÅÅ DET ÄR VÄL EN RIKTIG IDIOT DET DÄR!!!!" gapar tanten. "Nej det tycker jag inte" säger kunden. "JOOOO HERREGUUUUUD VAD KNÄPP HAN ÄÄÄÄR!" gapar tanten vidare... Till sist säger kunden "Ja vi som känner hon väl tycker att han är bra, det är min styvfar förresten".


Tanten byter raskt ämne.


Hon börjar prata om nån annan karl. Han är OCKSÅ helt rökt! Kunden säger att han inte upplever det så. Tanten hävdar å det bestämdaste att det är så... till sist säger kunden "tja, han är ju så att säga min dotters plastfarfar".


Tanten går ut i köket och plockar in i diskmaskinen.


Jag orkar inte stanna i den där miljön utan gör mej ett ärende till bollnäs. När jag är på väg tillbaka ringer kompisen "H". Hon är glad och trevlig och säger att hon nog inte hinner åka och hälsa på mej idag. Jag är associal och morrrar mest. Hon frågar om jag ska till kompisen "G" på fika i kväll och jag morrar ändå mer nåt om att "jag fattar inte hur fan han har fått det till att jag ska dit på fika, jag bjöd hit honom och nu TJATAR han och säger att det inte går att slingra sej ur". Kompisen "H" säger "ehhh... fast det är kanske inte så han menar" och låter rädd.


Senare: jag skickar sms till "H" och meddelar att jag är en surgurka och att det är lika bra hon inte kommer å hälsar på för jag försöker fixa med papper och tanterna driver mej till vansinne. Skickar även ett kort sms till "G" med texten: "inget fika för mej, jag vill äta med dottern".


Skickar ett sms till dottern och undrar om vi ska umgås och sen bestämmer vi på telefon att jag ska köpa med pizza hem. Jag är inte ett dugg sugen på pizza. Jag vill sitta och kramas med dotter och sen vill jag åka hem, se en sorglig film och böla ut. SKITSUR OCH LÅG!!!


Till sist är den där jävla dan slut. Jag packar ihop, ringer dottern som ska beställa pizzan som jag ska ta med hem, åker på ICA och sätter in kassan från dan och sen mot pizzerian. Börjar få rejäl ångest över "H" och "G". Bestämmer mej för att ringa dem och be om ursäkt för att jag är så sur och associal på väg mot Stråtjära. Men när jag kommer till pizzerian parkerar jag bredvid en bekant bil. "H:s" bil. I den är det två mindre personer som vinkar. En med en väldigt stor och bekant mössa... MEN VAFAN!!! det är ju dottern, kompisen "H" och dotterns kusin!


Jag fattar ingenting! "Eh... ska vi äta HÄR????!" säger jag... och får svaret att "NÄÄÄE, nu ska vi till "G".


Ok, så här blev kvällen:

Först fick vi en liten rundvandring på Kroppsvårdsgården. Jag har varit där och masserat och ska vara där flera ggr när det behövs men småbrudarna hade ju inte varit där. Sen var det thaimat. Jättegoda kycklingspett med jordnötssås och thaigryta med ris. Desert och kaffe. Sen hade dottern stulit med sej min bikini så det blev bubbelbad, massagedusch och sen fick jag MASSAGE av "G". GUD VAD SKÖNT!" Sen hann jag med att basta lite med en lättpilsner som var den godaste öl jag druckit och bubbla lite till innan det var dags att åka hem.


När jag kom hem var jag lycklig, harmonisk, glad och trött. Jag har sovit som en stock i natt och jag kan inte nog tacka alla som genomförde kuppen. Här kommer namnen: Helena, Jennie, Stina, Gert och Leif. Ni har fått mej att må finemang.



 
 
Ingen bild

Mjölkismamman

29 december 2009 23:57

Jadu anniqa du fick vad du förtjänade... på kvällen alltså.
vad kul det var att veta allt det där he he he... jag hade också fått följa, men jobbade... suck

 
anniqa

anniqa

30 december 2009 17:29

Minsann. Även du min Brutus... hehe! Nämen det var supernajs och jag tycker vi tar och åker dit hela högen snart igen.

http://anniqa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards