Direktlänk till inlägg 10 maj 2010

Vem snodde min moppe?

Av Anniqa - 10 maj 2010 21:07

..och när?!


Jag fick en himlans stilig moped den dag jag fyllde 15 år, 1983.
Det var en Yamaha Chappy -75, en minimoppe som passar mina korta ben bra. Första dagen jag ägde den åkte jag och kompisen K 16 mil. Hon fyller år 2 veckor före mej och hade hunnit trimma sin moped. Min var otrimmad och det tog en evinnerlig tid att ta sej framåt. Hon åkte i 8:or framför mej för att jag skulle hinna med men vad spelade det för roll, jag hade ju moppe och jag kunde åka vart jag ville.


Frihetskänslan var total! Jag åkte året runt på min lilla moppe och köldrekordet tog jag en dag när jag skulle iväg och jobba på "macken" hemma i Stråtjära och det var 22 grader kallt. Då startade den på andra kicken, annars alltid på den första.


När jag hade haft den nåt år fixade jag till den lite. Jag målade om den. Den blev röd med vitt på det partiet där nyckeln satt fast på ovansidan liksom. Jag klädde även om limpan på den och skaffade extra fotpinnar för eventuella medpassagerare. Fanken vad fin den blev!


När jag fick körkort sålde jag moppen till min kompis C som inte körde bil på den tiden. Eftersom hon fortsatte att cykla och jag saknade min chappy fick jag till sist köpa tillbaka den och sen dess har jag tagit mej nån tur då och då om vädret varit det rätta.


Jag har flyttat några ggr under de senaste åren och mitt snälla ex har ett redigt stort uthus där chappyn har mellanlandat då jag inte haft plats för den. Nu har jag ju flyttat inåt stan och jobbar 8 km bort, bilvägen. I vintras när bilen tramsade kom jag på att det skulle vara perfekt att åka moppe till och från jobbet på sommaren. Alltså förde jag det på tal till exet och när han hade ett ärende ut i uthuset såg han det: MOPEDEN ÄR BORTA!!!


och, den kan ha varit det i bortåt 2 år. För 2 år sen hade han inbrott i uthuset och någon klåfingrig jäkel stal en tank till en båtmotor bla. Förmodligen försvann moppen då också. Nu undrar jag vem som kan ha tagit den, men mest om jag skulle kunna få tillbaka den!?


Alltså, har du sett nån som knattrat runt på en liten röd yamaha chappy utan yamahatext på tanken? Hör av dej!


här ser den ut (såg den ut)... men det står inte YAMAHA på den och det är inte lika randigt på limpan.   

 
 
Ingen bild

Tina

10 maj 2010 23:05

Nä fy fasiken vad nedrigt gjort.
Nu tycker jag riktigt, riktigt synd om dig.
Jag vet ju hur mycket just den mopeden betydde för dig.

Förbannade klåfingrade tjuvar som inte kan låta sakerna vara ifred.

Stackars dig /Kram Tina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards