Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Anniqa - 7 oktober 2010 23:22

Jag har ett litet badrumsprojekt på gång.


Det började egentligen med att pannan löpte amok här i slutet av sommaren. Mitt i värsta värmeböljan hakade värmen upp sej så det blev bastuliknande värme här inne. Tidigare har jag haft lite trassel med ett element i sovrummet som hakar upp sej. Nu var det alltså i hela lägenheten det värmde gött.


Sen dess har jag kört med pannan ungefärs om när man har matberedarn på ishackar läge. Man liksom vrider på knappen i korta intervaller så det inte hinner bli så varmt här och även så det inte hinner bli så rått här. Jag har snackat med vaktis om det här och efter några vändor till honom kom han till sist hit och kikade och meddelade att "värmen har ju hakat upp sej!"

Suck, det var ju det jag sa liksom...


När han ändå var här bestämde vi att jag ska byta varmvattenberedare. Den gamla är en energislukande sak från tidernas begynnelse och jag gillar ju både att duscha och att spara pengar så saken var klar, skiten skulle ut. Pannan skulle även den kollas upp men efter några veckor har det inte hänt nåt och jag har faktiskt fått en himla snits på att få till en behaglig temperatur här.


Idag kom det hit ett gäng killar och bar ut den gamla varmvattenberedaren och pannan och samtidigt tog de ut toan, handfatet, skruvade lös duschen och allt annat som är lite pilligt i mitt badrum. De hade även bytt alla rör och det kan jag inte med ord beskriva hur tacksam jag är för! Sen ställde de in en liten varmvattenberedare på lån och det tycker jag var grymt trevligt gjort!


Nu har jag målat taket i badrummet 2 ggr i kväll. Färgen räckte inte riktigt på slutet men jag var så jädra ivrig att sätta upp väv för att se hur det blir att jag bestämde mej för att klistra upp en våd.


OCH!

Det är det kan inte kan.


Men blaaaah vad irriterande.


För det första måste man ha handskar annars har man en massa elaka stickor i händerna i morgon och det är illa nog att hela jag är vitprickig, jag vill inte ha stickor i händerna när jag ska massera i morgon. Handskar haver jag icke!

Sen så insåg jag att man kanske bör vara två på de pilligaste partierna eftersom våderna är grymt breda och utrymmet jag ska börja klistra på är grymt trångt.


Jag gick och hårdtestade reservvattenberedaren istället och duschade slut på allt varmvatten. Nu vet jag att det går i alla fall.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards