Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Anniqa - 20 oktober 2010 00:00

Det är ett viktigt klockslag i mitt liv!


Då föddes hon nämligen, den här fantastiska människan som jag kallar för Lillan fast hon just klockan 02:27 i natt blir 18 år.


Nu blir man ju allt lite nostalgisk när man tänker tillbaka på hur oerhört söt hon var när hon var liten men sanningen att säga så är hon minst lika rar nu som då.


Några skillnader är det ju mot när hon var mindre som tex att jag inte orkar bära upp henne till sängen när hon har somnat på soffan (som jag försökte med när hon var sjuk förra veckan), att jag absolut inte kan hjälpa henne med matteläxan eftersom jag inte ens fattar hur man får igång den där miniräknaren hon har, att jag inte får veta allt om kompisarna längre (det stör jag mej grovt på nu när jag tänker efter) och nu lyssnar hon inte på Svingelskogen när vi åker bil längre...


Likheterna då:

  • Hon kan fortfarande inte rapa. När hon var liten sprang hennes far med henne i trappan för att få till den riktiga studsen så hon skulle rapa nån gång. Nu är hon snart 18 år och jag har då aldrig hört henne lägga av en riktig jubelrap.
  • Hon gillar fortfarande rejäla tofflor. När hon var mindre hade hon ett par rosa lurviga som såg ut som ett kaninpar, nu är det ett par blågråa fårpälstofflor.
  • Hon gillar att se på teve. Då var det Aristocats - Nu Halv 8 hos mej...

Nä, det här går inte, nu ska paket slås in för i morgon då ska här firas!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards