Alla inlägg den 14 december 2010

Av Anniqa - 14 december 2010 09:40

Jag har inte berättat om tramset med laddarsladden till min bärbara dator.


För ett bra tag sen trodde jag självaste lilldatorn hade gått sönder men då visade det sej att det var elsladden som fått knäppen. Den där datorteknikern som jag umgås med hade en till övers och vips vad lilldatorn glad igen.


Det var inte många dagar den var glad för snart var det samma trams igen och man fick sitta och rucka på sladden för att liksom få den i rätt läge så maskin laddar.


Då kom jag på en möjlig orsak till haveriet!


När jag tex ligger i sängen eller soffan och plickar med datorn och ska lägga ner datorn på golvet så har jag haft en förmåga att göra det på ett ack så osmart sätt. Självaste kontakten till laddarkabeln viks liksom till liiiite och jag tror att et kan vara det som har fått till detta ack så förargliga glapp.


Senaste dagarna har det varit ett rent helvete att hitta rätt läge. Man har liksom fått trycka/pressa/hålla still i ett läge som verkar funka och före det har man testat att trycka/pressa/hålla still i sådär 75 olika positioner. Just nu ligger jag i soffan med datorn på magen, lite för högt upp så jag får en oskön vinkel på handlederna när jag skriver, men det skiter jag i för JUST NU laddar datorn utan att jag trycker/pressar/håller still/håller i sladden!


...Man skulle kunna likna det vid att man har ett barn som inte vill sova som man trasslat med en halv natt och till sist så somnar ungen på en och egentligen så skulle man behöva gå och kissa eller städa eller GÖRA NÅT men man låter bli för just nu så har man uppnått en sorts harmoni och man tar bara tillvara stunden. Nu ska jag ligga här, helt blickstilla tills batteriet är fullt. 33% nu...


Igår beställde jag en ny sladd.  Måtte den komma fortare än kvickt för det kan hända att jag slår sönder den här datorn annars.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards