Direktlänk till inlägg 10 juli 2011

Högtryck!

Av Anniqa - 10 juli 2011 18:44

Ja gudars vilket fint väder det har varit ett tag nu! Solen står som spön i backen och varmt som bara den är det. 


Jag är en riktigt soldyrkare och ääälskar när det är så här somrigt men just nu måste jag säga att det mest är till besvär. Som tur är kom det en redig åskskur på eftermiddan som rensade luften så nu är det lättare att leva igen.


Jag har ju nämnt det förr, -husköpet. I och med husköp har det även förekommit lägenhetsförsäljning och från 1 augusti har jag och han som jag kommer att ha fullständig access till i framtiden inga andra hem än just HUSET.


Detta hus behöver pysslas om en del och när man börjar pyssla med hus dyker det alltid upp en massa saker som man inte alls trodde man skulle behöva pyssla med och det tar lite längre tid än man hade hoppats på och det fattas saker ideligen eftersom man inte bor här.


Sen blir det till sist så att det fattas saker där man fortfarande bor men är på väg att flytta ifrån för man har tagit med det till huset. Blah!


Jag har i alla fall varit på ett riktigt jobbigt humör de senaste dagarna just på grund av allt det här. Jag vill sola och bada men jag KAN inte göra det för om jag ens skulle försöka så skulle jag vilja fixa med nåt i kåken. Det har varit för varmt för att göra nåt över huvudtaget egentligen men vi har grejat i alla fall och många är dom liter svett som vi har svettats ut.


Nu går jag som en äggsjuk  höna och funderar på: måla tak eller inte måla tak. Prinsen har snackat med nån målare som kommer hit om nån vecka och ska fixa med underarbeten på väggar och sen eventuellt måla och tapetsera.


Innan han dyker upp ska vi ha valt tapeter, lagt golv i 3 sovrum och en hall, valt golv med förresten (vilket jag trodde var klart men det var det inte sa prinsen idag när vi fikade). Det ska väljas tak till köket (vilket jag trodde var klart men... ).


Innan man lägger golv och tapetserar ska man måla och det är därför jag känner att jag borde göra det. Prinsen säger att målarn gör det snabbt men då måste ju han täcka över golvet som vi har lagt... och till sist så målade jag ett tak.


Det såg skitfult ut sist jag tittade på det.


Då gick jag ut och körde med HÖGTRYCKSSPRUTAN som svärfar har lånat ut!

Jag började med balkongen. Eftersom jag aldrig har använt en sån maskin förr så bad jag om en snabbkurs av snyggingen. Det var ju skitenkelt så jag började köra på.


Då blev liksom den snygge kvar och GLODDE.


Det är livsfarligt att glo på mej när jag är så här labil och till sällskap hade gossen han som så att säga ingår i hyran på Åsbäcksgatan där jag har min lokal till firman. När dom stått där och glott, pekat och påpekat tillräckligt riktade jag min nya vän, -högtryckssprutan mot dem och rev i "FÖRSVINN!" och dom försvann.


Senare dök svärfar upp och gjorde om det jag hade tvättat rent.


Sen målade jag som sagt taket och för att muntra upp mej sa den snygge att jag ju kunde högtrycka lite ute. Jag känner att jag älskar honom när han säger såna där rara saker!


Sagt och gjort så gick jag ut och blåste ren trätrallen där vi ska ha vår utegrupp framöver. Jag blåste på nåt så inåt helvele så vissa av brädorna blev upplurvade och fransiga men rena är dom.


Nu törs jag inte högtrycka nåt mera idag för jag såg att de snälla grannarna vi har visst satt ute och fikade med en massa folk när jag blåste på och jag kan ju bara ana hur irriterade de var på mej :o( Det är med högtryck som med blockflöjt, kul för den som gör det men vansinnigt irriterande för de som ska lyssna...


Nu har jag varit och sagt åt den snygge att han ska hejda mej om han ser att jag försöker högtrycka rent nåt inomhus. Jag kännner att jag inte har den rätta spärren för när jag ska ge mej och det är trevligt att ha innerväggarn kvar i kåken ett tag till.


I morgon tror jag att lilla mamman kommer och tittar till igen. Hon är väldigt sugen på att hjälpa till men vi törs liksom inte sätta henne på vad som helst eftersom hon har lite svajigt med hälsan. Vi fattade dock ett gemensamt beslut om att spara högtryckning av uteplats nr 2 till henne. Hom kommer att bli lyrisk!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards