Alla inlägg den 9 juli 2011

Av Anniqa - 9 juli 2011 00:39

-Det är den fråga jag har fått mest de senaste dagarna och den som ställer den i tid och otid är svärfadern.


Saken är ju den att jag och drömprinsen har köpt drömkåken och eftersom denna drömkåk är lite taffligt skött så drar man ju igång med en det ena och en det andra..


Tex drog jag igång med att måla om det ena badrummet. -Eller badrum å badrum, det är en toalett helt enkelt. Det ska bli nån större fixning av det badrummet framöver men just nu har vi helt enkelt inte tid med det. Jag ogillar blålaserad träpanel så nu har jag målat det hela ljust. Som bäst när jag stod där och målade kommer svärfarsan och tittar in och säger "Vad gööör du Anniqa?" Varpå jag surmulet svarar "Ja, det där var ju en jävligt intelligent fråga!" och han lommar iväg till sin son som för tillfället är den snälla av oss.


Senare kastar jag mej på att måla taket i ett av sovrummen och står där med roller och stora färghinken. Svärfar tittar in och säger "Vad göör du Anniqa" och jag svarar "Men för i helvete, det ser du väl!"


I kväll ville jag vara ute och tampas med myggen och började skala ren trottaren utanför drömkåken. Det har blivit en massa grus och jord kvar på trottoaren och därmed har det växt en massa massa saker där. När jag står där med en par meter av trottoaren renskalad, och skaver på kommer svärfar och säger "Vad gööör du Anniqa?" och jag svarar "Men för i helvete, det MÅSTE du väl ändå se?!"


Ja, det här var vecka ett av vår husrenovering. Jag hoppas på många besök av svärföräldrarna och vi får se om svärfar kan lista ut var jag gör i morgon!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards