Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

O-ringen, inte bara för orienterare!

Av Anniqa - 30 juli 2011 00:08

Nu har jag tillbringat en vecka i Mohed på O-ringens mässa och det har varit så trevligt!


Det är ju alltid trevligt med mässor och större jippon men jag har liksom fått för mej att orienterarna är liiiite trevligare än medelsvensson. Det kan vara för att de vistas så mycket i skog och mark, springer och letar kontroller så de blir trötta i kropp och knopp och för att de ofta har intresset i hela familjen som en röd tråd.


En familj från Luleå impade speciellt på mej. Redan någon av de första kvällarna på mässan hörde jag och grannen ett iiiiiltjuuuut. Det visade sej att det var en väldigt liten männsiska som stod för tjutet. En liten lintott på bara nåt/några år. Just då tjöt han i dessa gälla toner eftersom storasyster försökte hålla lite ordning på honom. Det uppskattade den lilla inte alls! Han iiiiltjöt istället.


Efter en stund kom familjen fram till mitt och grannens bord och de var precis sådär harmoniska som de flesta orienterna visade sej vara. De tog det hela med ro och verkade inte hetsa upp sej nämnvärt över att gossen var så arg utan höll liksom lite snyggt ordning på honom så han inte rymde eller hade sönder nåt och sen så var det inte så mycket mera med det.


Sen har vi sett denna familj, och många andra under en veckas tid och nån dag har den lille varit tyst och nöjd och nån dag till har han varit lika förbannad som första dan. Resten av familjen var lika trevliga och lugna i alla fall.


Jag och gossen jag är galen i är uppe i en prövning just nu. Husköpet.


Eftersom det är många beslut som ska fattas, det har varit många saker som har flyttats, många saker som inte hittats och många saker som är kvar att göra innan det blir riktigt harmoniskt här så har stämningen varit lite tryckande stundtals. Som på förmiddan tex.


Då tror jag nog inte att han älskade mej fullt lika mycket som de gånger när jag är snäll och tyst (alltför sällsynta är visst de stunderna då jag är så...) och han tyckte nog att det var attans skönt när jag åkte bort till o-ringen.


Nu har jag funderat lite på om orientering skulle kunna stärka vår relation?!


Men... så kom jag på att jag inte har nåt lokalsinne.


Hur som helst så är det trevligt med orienterare. Jag hoppas på O-ringen i dessa trakter snart igen :o)


Jag åkte i alla fall hem och grillade med gossen jag är galen i och sen kastade vi undan lite saker så teven kom fram. Lyxigt!


Första myskvällen. Mysigt som bara den :o ) 

 
 
Ingen bild

lena

30 juli 2011 19:24

Näe, orientering är inget för dej å mej. Minns att vi tyckte de lagt banan för enkelt när vi i sjuan skulle orientera i Bergvik, att knalla efter elljusspåret var för simpelt för oss, vi var mycket sena till nästa lektion;) Letar du trevliga människr ska du ge dej på Golfen du också, mycket naturupplevelse!

Anniqa

30 juli 2011 19:50

Jamen just ja! Men var det inte EN person som var senare än oss? Golf avvaktar jag med tills jag har kommit så långt med mej själv att jag vågar bära sån där keps med bara skärm fast utan mössa. Tackar för tipset i alla fall!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards