Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Vinnaren i brödrosttävlingen

Av Anniqa - 30 juli 2011 12:30

"Men guuuud vad med saker man haaaar!"

Har ni hört den kommentaren nån gång från någon som är i flyttartagen?
Vi flyttar ihop två bohag till ett och man får ju bara vara tacksam över att det är en stor kåk så vi har så att säga ställen att göra av prylarna på.

Trodde vi i alla fall...


Nu har min snälla mamma varit hem till mitt forna hem och packat ihop det sista, det vill säga allt i köksskåp och liknande. Gossens mor och far och en snäll vän till den familjen har plockat ihop i princip allt i gossens hem. Ja, med hjälp av gossen. Jag har varit på O-ringen och sålt ullfettsalvor och liniment och bara gjort snabba intensiva ryck på förmiddagar och kvällar.

Nu har det roliga börjat.


I går morse hade vi tex bara fryst bröd och behövde en brödrost. Båda är innehavare av brödrostar men nu var frågan: var är de??

Vi utlyste snabbt en tävling "Försten att hitta brödrosten" och så kastade vi oss på våra respektive flyttlådor. Jag vet inte hur man ska dömma i den här tävlingen för det var gossen som hittade brödrosten först, men han var av någon anledning i MINA flyttlådor och rotade så vi kan väl säga att det blev oavgjort då.


I går kväll hade vi en lugn och stillsam afton här i nya hemmet. -Klart välbehövligt och efterlängtat. Först grillade vi lite och satt ute och kollade på när solen försvann och sen kom vi på att vi skulle se på teve. Teven stod på plats men mellan teven och den soffa som vi valt ut som just nu aktuell soffa fanns det tex en soffa som ej ska användas nu (är till salu på blocket se: http://www.blocket.se/gavleborg/3_sits_Soffa_och_fatolj_35069048.htm?ca=5&w=1 ) tillhörande fåtölj, ett köksbord, 4 stolar, en massa sladdar och tekniska prylar... mm mm.... så vi spottade i nävarna och flyttade undan sakerna så vi skulle ha fri sikt mellan soffa och teve.


Nu var det ju inte bara att maka sakerna åt sidan direkt. Först fick man lyfta undan köksbordet och lite av de saker som redan var ur vägen och sen bära in soffan, flytta tillbaka lite saker, flytta undan nåt nytt och maka lite på det som redan stod på plats som man TRODDE stod bra... ja, ni vet, som det där spelet man hade när man var liten. 15-spel. Man ska sortera in brickor i nummerordning men för att lyckas får man flytta runt alla andra siffror och till sist minns man inte vilken siffra man skulle ha på plats från början.


 

Ska man vara riktigt eftertänksam så är nog hela hemmet lite som ett sånt spel just nu så den leksugne är välkommen hit!


Ja, sen kom vi ju på där i soffan igår kväll att jag hade haft en stor skål med avocados i mitt kök. Undrar vart dom tog vägen.... Vi kastade oss på flyttlådorna igen och jajamen, de hade min mamma prydligt packat ner i en kartong med annat från köket :o)


Jag är lite glad att vi kom ihåg dem innan de ruttnade helt.


Nu ska vi snart åka och köpa en ny vindunk till kvällens tävlingar i sakletning och även en ny doppvärmare till gossens fiskar som väl går och drar på sej en förkylning om vi inte får upp temperaturen i vattnet åt dem snart. De ser lite bistra och skeptiska ut nu. De kommer från ca 27 grader till nu ca 19 grader. Burr!!!!



Lite kallare fiskar ändå :o)



 
 
Mats

Mats

30 juli 2011 13:48

Härligt att ni hittade brödrosren! Spännande med villa-tetris ;)

http://www.arhammar.nu

Anniqa

30 juli 2011 19:52

Haha, jajamen!

 
Ingen bild

Thorborg

30 juli 2011 17:36

Det spelet har vi spelat många gånger sen jag flyttat till hus och speciellt sen vi började rusta huset. :)

Anniqa

30 juli 2011 19:51

Härligt! Man skulle även kunna likna husköp med kuben och då gäller det att få alla sidor att funka: ekonomi, parrelation, familjerelation, släktrelation...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards