Direktlänk till inlägg 11 september 2011

...och goda grannar 2

Av Anniqa - 11 september 2011 23:28

Idag var det dags att packa ihop grejorna för oss knallar på marknaden.


Han jag har haft som granne den här helgen (han som backade på min bil i fredags) har fortsatt förbrylla oss andra knallar. Dels så har han kokat oerhört mycket mat på en liten elplatta i sitt tält. Hela helgen har han haft nåt som har stått och puttrat och han har suttit längst in i tätet och fixat med en dator, sin telefon och antagligen ätit en hel del. Då och då har jag hört honom ropa "HALLÅ HALLÅ HALLÅ!!!!" till folk som har rört hans saker. Dessa saker hade han placerat på ett bord låååångt ut i gatan utanför tältet och där fanns en massa skyltar med "RÖR EJ" och liknande. Knallen mitt emot hade inte sett honom sälja en enda grej under hela lördagen då vi andra hade kanonbra försäljning.


Ja, idag skulle man packa ihop allt och det brukar alltid vara lite tjafsigt då alla ska in med sina bilar och bussar. Alla vill ju hem fort och det blir ofta lite brötigt. Jag kom in rätt så smidigt med bilen i alla fall för knallar är ett hjälpsamt folk och vi trixade oss fram så de som skulle ut med sina bilar kom ut och vi som skulle in med bilarna kom in. Allt funkade fint tills jag kom fram till min plats. Gissa vem som hade ställt sin buss mitt i vägen?! -Jajamen, grannen!


Nu var det i alla fall utanför hans eget tält men i alla fall. Det blev superkaos och folk började fälla ihop ställningar och trassla för att ta sej förbi hans buss. Någon försökte snacka med honom också och då sa jag, lite på skämt "be honom inte backa bara för då kör han väl på mej igen!".


Han backade. Den här gången på min marknadsställning.

Jag gapade åt honom men han brydde sej verkligen inte.

Så tog han omtag och backade på sitt eget tält.

Sen avvaktade han en stund och så backade han på min ställning en gång till. Så det skulle vara ordentligt gjort antar jag.


Jag tror att han kommer att få det svårt att få nya vänner ute på marknaderna om han inte ser över sin bilkörning.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards