Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Lattjo lajban

Av Anniqa - 1 maj 2011 09:49

Åååå vad kul jag hade igår!


Vi är ju 4 syskon och jag är yngst i skaran. Igår var jag och äldsta brodern, 51 år, med familjer och så den andra brorsans dotter och ett trevligt gäng till iväg till Alborgen i Valbo och LEKTE!


För den som inte har  varit dit vill jag först och främst säga: ÅK DIT! och sen kan jag berätta att det är liiite som Fångarna på fortet men utan spindlar, höga höjder och slem. Det är ett äventyrshus helt enkelt och det går ut på att man ska klara så många uppdrag som möjligt.


Brorsan med fru hade delat in lagen men eftersom vi som åkte i min bil dit trivs så bra tillsammans så vägrade vi dela på oss. -Barnsligt va! :o) Därmed fick de andra dela upp sej som dom ville och det blev ett lag med ungdommar; brorsans son med kompis och deras respektive. Kanontrevligt folk! Sen blev det brorsan med sin dotter och hennes kompis och till sist brorsans fru och hennes kompis som fick vara ensamma eftersom vi inte ville dela på oss... Jag hoppade in i deras lag vid några tillfällen eftersom det är helt omöjligt att klara vissa uppdrag på bara 2 personer.


Efter en dag på Alborgen är man rätt slut och väldigt glad! Jag har träningsvärk i armar och rygg, förmodligen efter att ha klättrat i ett stort spindelnät och klättrat runt och hängt i lianer mm. Sen har jag ett ömt öra efter ett misslyckat försök att ta mej över en sån där lång stång som snurrar runt hur lätt som helst, typ fångarna på fortet... Istället för att bara släppa taget när jag märkte att det gick åt pipan försökte jag klamra mej kvar och slog örat så det lyste rött en lång stund. Snitsigt. Det är BRA om det syns direkt när man gör illa sej så man kan gnälla ut ordentligt.


Den snygge var med och han var kraftig motståndare till det hela in i  det sista. På vägen till Valbo satt han och småsurade och halvsov men efter nån bana var han då minst lika taggad som oss andra och baxade runt på de av oss korta som behövde hjälp och visade att han hade en skarp hjärna för att lösa klurigheter. Fina egenskaper det där, jag behåller honom!


På kvällen var det grillning hos brorsan och då kom även den andra brodern med familj in och fick höra om våra bravader. Vi åt smaskig mat, ändå smaskigare desserter och pimplade vin så vi blev riktigt trevliga!


Har sovit som en stock i natt och längtar till nästa gång vi kan göra nåt så här KUL igen.


Är jag barnslig? -Hoppas det!


Förresten, vårt lag kom 2:a efter det där gänget med ungdommar som vann storstilat. En av deras lagmedlemmar hade stukad fot så dom gjorde det extra bra. Grattis till dom!

 
 
Mats

Mats

4 maj 2011 22:37

Låter bra att du tänker behålla den där F! Nog är han klurig så det räcker ;-)

http://www.arhammar.nu

Anniqa

4 maj 2011 22:50

jamen, han är bra att ha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards