Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

Men ÅH!

Av Anniqa - 22 oktober 2011 22:09

Jag gav mej själv ledigt från rustandet för ett litet tag sen.Gjorde kväller så att säga.


Beslutet fattades efter att jag sågat bort det som skulle vara kvar på en bräda i det bra nog dyra golvet som nääästan inte skulle räcka. Nu räcker det inte så vi får köpa ett paket till med brädor och istället kommer vi att ha en hög med onödiga brädor till ingen nytta. Nån som vill ha snygga karottunderlägg i valnöt kanske? Eller varför inte fågelholkar i valnöt?!


Tja sen blev jag ju lite trött på mej själv av allt det här så jag la mej ner på golvet och suckade. Sen skulle jag ut och såga till en annan brädsnutt och drog på mej jackan för att inte dö frysihjäldöden. På väg ut började det klia på ryggen. Det kliade ordentligt må jag säga och samtidigt hade tvättrådslappen på brallorna tjafsat till sej så den kliade den med. Jag kliade mej således lite på röven också när jag ändå var i farten. "Men ÅÅÅÅÅ vad det kliar då!!!"


Jag skrubbade vidare och sen kom jag på det. I rummet där jag låg och suckade har det nyligen bytts ett fönster och isolering är ju inte att leka med när det gäller klifaktorn. Såklart var det små små stickiga bitar på hela golvet och det gnussade jag in i tröjan. När jag satte på mej jackan åkte tröjan mot huden och jag började klia och fick rockwoll på fingrarna. Dessa skrubbade jag sen runt med på rygg och rumpa och nu har jag som sagt ledsnat på att rusta för idag. Sitter nyduschad nere i "dödskallegrottan" som fortfarande är vårt sovrum och väntar på att de andra ska trötta för kvällen de med så jag kan smyga mej upp till fåtöljen uppe i köket och läppja på ett glas vin.


I morgon ska jag eventuellt åka och köpa mera brädor någonstans. Undrar var det finns en söndagsöppen affär som har sånt?

 
 
Ingen bild

Birgitta Norén

22 oktober 2011 22:21

Coop Bygg har alltid öppet. Det är vår räddare på söndagarna :-D

Anniqa

22 oktober 2011 22:33

Jamen det är ju bra med såna affärer. Kruxet är bara att de nog inte har det här golvet men annars är ju det nåt man ska ta med i planeringen när man köper sånt här, alltså att det går att få tag på lokalt och snudd på dygnet runt :o)

 
Ingen bild

Birgitta Norén

22 oktober 2011 22:38

Men man kan köpa nån annan bräda eller lite färg eller nåt - bara så man inte tappar fart

Anniqa

22 oktober 2011 23:22

haha, jamen visst!!!

 
Mats

Mats

23 oktober 2011 01:19

Det går bra nu låter det som! Ta det där vinet du, låter som du gjort dig förtjänt av det.

http://www.arhammar.nu

Anniqa

23 oktober 2011 01:26

Ja det flyter på fint :o) jag tog mej lite vin i gott sällskap med han som inte sågar saker fel. I morgon är en annan dag

 
Ingen bild

Thorborg

24 oktober 2011 09:40

Byggmax i Huddik har söndagsöppet. Det vet jag av erfarenhet. ;)

Anniqa

26 oktober 2011 21:32

Men tackar för tipset. Det löste sej dock hur lyckligt som helst. Åkte till Gävle och sprang på en förpackning med EXAKT rätt golv :o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards