Direktlänk till inlägg 6 maj 2009

Mötesdiciplin

Av Anniqa - 6 maj 2009 23:21

Har varit möte i kväll och jag hatar det.


Egentligen är det en trevlig idé. Man träffar folk och i det här fallet är det trevliga människor. Man snackar om saker som man har gemensamt, kläcker idéer och rätar ut frågetecken. ÄNDÅ: jag hatar det!


Det är det här med att det tar sån tid som jag inte riktigt fixar. Det kan räcka med att nån säger nåt om att kaffet är lite kallt så måste nån (jag) berätta om hur det var när vederbörande åkte på marknad för nån helg sen och skulle ha med en slurk välgörande kaffe i den nyinköpta termosmuggen. Efter att ha åkt nån mil läppjade jag försiktigt på det för att inte bränna mej och FAN VAD ÄCKLIGT... hade glömt att värma vattnet så det var krankallt vatten med kaffeklumpar i. Pulverkaffe löser sej visst inte i kallvatten. Berättade det här för en knallekolega och innan jag han beskriva hur det smakade sa han "mmm, det var kallt vatten med kaffelklumpar i va?!" Skönt med kolegor som förstår hur det är...


Ja, nu tappade man ju tråden.


Det är precis det som händer hela tiden på våra möten. Alltid är det nån som har nåt kul/spännande/sorgligt/irriterande... att säga och till sist kan det vara rent omöjligt att ta sej nånstans i dagordningen. Till nästa möte ska jag ta upp det här för det verkar som att alla egentligen vill hem till sitt i skaplig tid. Får ta med en rulle silvertejp och dra igen munnen på mej själv om jag känner att jag har för mycket att prata om.


Inser nu att med det där gänget kan det gå åt en del tejp.... Får leta billig silvertejp i morgon.

 
 
Ingen bild

EvaBritt

7 maj 2009 00:39

Ö&B affären som har billig silvertejp :-)
Du är väl med i Silvertejpens fanclub på facebook?
Även kallad Jesustejp pg att med den kan man uträtta under........

 
anniqa

anniqa

7 maj 2009 10:29

Härligt! Jag är naturligtvis med i Silvertejpens fanclub! Otroligt vad man kan ha den tejpen till mycket. Senast lagade jag till exempel bilen med den. Hade ett förargligt hål i bakluckan efter en vinge som blev bortknuffad i samband med soppatorsk efter E4 i vintras. Nu fick jag för mej att biljäveln skulle tvättas och för att undvika vatten i hela bilen blev det såklart silvertejp. Jesustejp var fint, hade missat det :o)

http://anniqa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards