Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Anniqa - 9 juli 2009 19:42

Jag är verkligen inte allmänbildad.


Jag är riktigt dålig på språk, speciellt engelska. Jag tror att jag får en blockering då jag förväntas tala eller förstå det språket. Jag är heller inte bra på att räkna, jag är pinsamt ouppdaterad då det gäller politik. Jag är superointresserad av sport, geografi, historia... Jamen ni hajar!


Av någon anledning så har jag en fallenhet för IQ-test.


Ibland när jag har dåligt självförtroende eller om jag är uttråkad så gör jag ett IQ-test och när jag har gjort det så vill jag gärna jämföra mitt resultat med nån som jag anser är riktigt smart. Brorsan tex. Han är bra på sport, geografi, flaggor och sånt där som man kan ha användning för här i livet, tex om man skulle råka hamna i en frågesport på teve eller om man skulle få en inbjudan till nobellmiddan.


Han har vägrat att ens testa. Ända tills idag! Jag fick ett sms idag där han undrade över vad mitt resultat och nu skulle det klås. Han gillar att tävla den där brodern. När jag slutat jobba idag ringde jag upp och kollade hur det gått och inte lite dryg var han när han meddelade att han klått sin dotter med 3 poäng.

Ledsen Hasse, du ligger 7 under mej :o)


Men fortfarande: Vad har man för nytta av det?! Jag fattar inte vad ett IQ-test bevisar? Vad har man det till annat än att irritera en storebror som skulle kunna döda för att ta hem segern i en sån här tävling.


Få se, jag tror att jag just svarade på min egen fråga!!! Fan vad det är kul med IQ-test :o)


Här är länk till det jag gjort: http://www.illvet.se/htm/IQTest/sv/index.html



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards