Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

1:a med kokvrå

Av Anniqa - 16 juni 2010 21:43

Man kommer till insikt då och då.


Jag har ju nämnt att dottern är på vift. Nu är det EN vecka kvar tills hon kommer hem och det är jag som ska hämta henne och några av de andra resenärerna på Arlanda. Jag LÄÄÄÄÄNGTAR!


Den här tiden när hon har varit borta har jag jobbat på jobbet och sen jobbat på min lilla firma. Sen har jag kommit hem. Oftast sent som tusan och det har varit oerhört trist på matfronten. När jag tänker tillbaka vet jag knappt vad jag har petat i mej till middag under den här tiden.


Igår var vi bjuden på grillat hemma hos den här snygga killens pappa och det var supersmaskigt och trevligt! -Annars, såhär på vardagarna har det varit så snabbt och så enkelt som möjligt. TRIST!


Vi har akvariefiskar. De har tajmer på lyset och det hinner inte slå på innan jag åker till jobbet och det har redan slagit av när jag kommer hem. Jag väcker fiskarna och matar dom och de ser inte ut att gilla det.


Den snygga gossen trivs skrämmande bra i sin lägenhet och vill inte alls bo här med mej.


Ok... nu till insikten. Det är alltså så här det kommer att bli den dag dottern flyttar hemifrån.


Det innebär att jag inte alls behöver ha en 3:a. Jag har en husvagn och i princip skulle jag kunna klara mej med den eller jag kanske skulle kunna bo i min lokal som jag har till firman, fast jag har ju inte nån dusch... och jag är ju ändå där mera på min vakna tid än hemma... Eller så tar man helt resolut och flyttar efter dottern... Jag la fram det förslaget härkom kvällen när jag snackade med henne och då sa hon att det var toppen. Antagligen är det inte lika toppen resten av livet men om det fortfarande är det om sådär ett år då är det jag som flyttar!


Undrar vart jag ska ta vägen? Vart pluggar man vidare som teknikstuderande? Vad försörjer man sej på om man flyttar till en helt ny ort och inte har världens mest gedigna utbildning?


Ska man börja packa. Eller ska jag helt enkelt nöja mej med en etta med kokvrå i centrala söderhamn och skaffa långtidsfoder till fiskarna...

 
 
Ingen bild

me myself and i

17 juni 2010 09:14

tycker ni ska slå era påsar ihop ja och då menar jag inte jennie utan den snygga och du

 
jennie

jennie

17 juni 2010 15:33

Ja appropa det, du kan släppa av elin och johanna pa resecentrum säger dom. I söderhamn alltsa. ang. flytten och det sa fnissade jag lite när jag läste det där, hade ingen aning om att vi skulle flytta och leva studentlivet tillsammans mamma :D vart ska vi?

http://skrivenavjennie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards