Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Anniqa - 4 januari 2010 21:56

Härom dan drog jag igång målningen på Åsbäcksgatan där jag har min firmarelaterade lokal.


Det började med en extremt ful matta som jag och vaktis kom överens om skulle bytas men sen så kikade jag runt och konstaterade att det skulle göra susen med lite färg på väggarna också.


Det är sån där halvpanel i furu och ovanför detta en aprikos betongvägg. Både fult och trist.


Efter att ha rådfrågat expertisen på färgaffären blev det engelsk röd typ på panelen och en nästan vit, lite rödbruten färg ovanför. Mattan är mörkt brun med små bitar i... typ som i en skärbräda. Parkett i minimini format fast inte ändå...


Jag ska försöka dokumentera eller så får den nyfikne komma och titta.


Heder å tack till snälla grannen som inte bara har lånat ut förlängningsskaft till roller utan även sej själv när taket i massagerummet skulle målas!

Av Anniqa - 4 januari 2010 21:47

...drömmer att man är ute och joggar och plötsligt dyker det upp två mindre vildsvin som man först tror är grävlingar och som man oavsett vad det är av de två alternativen blir skiträdd för.


Sen dyker det upp en björn som biter ihjäl det ena vildsvinet och det andra blir skitledsen och man tröstar det och plötsligt kan jag prata med djur.


I alla fall med vildsvin.


De var bröder förresten, han berättade det.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards