Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Anniqa - 11 januari 2010 23:45

Dottern började skolan idag och engelskaläraren gick ut stenhårt med att ge dem prov redan i morgon. Jädra saddist!


De ska inte bara ha prov i engelska utan om Shakespeare på engelska. Alltså har jag förhört dottern på både glosor och på historien om Shakespeare ikväll.


Jag är inte mycket till hjälp just vid engelska för jag är en sån sopa på det språket. Jag tror jag har nån blockering. KAN det vara så att jag har blivit mördad just när jag satt å babblade engelska i något av mina tidigare liv eller vad kan det vara som gör att jag har så otroligt svårt för att uttrycka mej på det språket. Ja, inte för jag är just nå bättre på nåt annat språk heller (utom svenska) men tja, engelska förväntas man ju liksom prata flytande nu för tiden :o(


Nåt jag är till mycket hjälp med är dock att sköta farmar på internet. Eftersom det är jag som har dragit dottern i fördärvet så tar jag mitt ansvar och loggar in (med hennes medgivande) då och då och passar höns och plockar morötter.


Nyss hände det, David från england, en av dotterns kompisar från spanienresan för nåt år sen, se: http://anniqa.bloggagratis.se/2009/09/09/1971746-sprakresa-i-hemmet/ hörde av sej via chatten och jag var ju tvungen att ta till orda med gossen. Jag plitade på så gott jag kunde men den lilla sprätten svarade inte!


Och engelsmän ska vara artiga... pffff.....

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards