Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Anniqa - 10 januari 2010 22:25

Alla har hört den, inte alla vet vad den heter.


Jag visste det inte men har googlat lite och använt livlinan "ring en vän" eller i alla fall chattat med gossen jag nämner här då och då.


Stycket heter:  

Also Sprach Zarathustra, är skrivet av Richard Strauss och är filmmusiken till  2001 Space Odyssey.


Ni får leta reda på den på youtube.com så fattar ni direkt men den går liksom nånting så här...
"DUM DOM DUM DOM DUM DOM DUM DOM.... tjuluuuuuuuuuut... DUM DOM DUM DOM DUM DOM DUM DOM...."


Ja, och varför tar jag upp detta då tro? JO, för att jag har en tvättmaskin som nynnar när den tvättar och den nynnar på just det mäktigaste partiet i denna låt. Själva DUM DOM DUM DOM DUM DOM.... Testa att nynna på det så fattar ni att man liksom måste ta i för att det ska bli så där pampigt. Min tvättmaskin sparar inte på krutet. Den ger sej hän!



Vi hatar den. Mest han som inte ännu bor här. Han kom på att det låter som om man håller på och tvättar ett bowlingklot och han tyckte vi skulle ta vägen via hans föräldrar för att låna ett spett idag och göra processen kort med maskinhelvetet som jag för övrigt har valt att kalla för "Stånk-Tommy" efter en av mina favoritkaraktärer i Småstadslivsfilmerna.


I alla fall så anar jag att inte heller grannarna uppskattar Stånk-Tommys nynnande och nu kommer jag endast att tvätta på sk kontorstider tills jag har hittat en ersättare för maskinen.


Vill ha en tumlare också. Nån som har tips om var man hittar sånt med god kvalité, lågt pris och låg ljudvolym?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards