Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Ett gott skratt förlänger livet

Av Anniqa - 24 oktober 2010 20:29

Äntligen har jag och hedersjäntan jag jobbade med för några år sen gjort slag i saken och gjort nåt kul på tu man hand.


Egentligen var det ju hon som gjorde slag i saken och bokade in oss på ett hemligt evenemang. Efter lite ledtrådar avslöjade jag vad vi skulle ägna kvällen åt och var ju såklart oerhört kaxig för det.


Vi begav oss ner till Gävle i går eftermiddag och redan 1,5 km in på den gemensamma färden var matpratet i full gång. Jävlans vad hungriga vi var! Vi resonerade lite hit å dit om var man äter som godast i Gälve och eftersom hon och hennes sambo varit till ett ställe och ätit så magarna skrattade och eftersom  dotterns kompis (som också satt i bilen vid tillfället) utan krusiduller höll med om att det var smarrigt där så var det dit vi åkte. Det var en mexikansk restaurang med sombreros i taket och man skulle ju kunna tro att vi åt nachos eller nåt men icke! Vi gick ut stenhårt med såna där jätteräkor badande i nån sås som smakade vitlök och sweetchili, vansinnigt god att dippa bröd i... och sen blev det nån fläskfile med vitlökschampinjoner, rödvinssås och smarriga grönsaker. GRYMT GOTT! Visste jag vad stället hette så skulle jag lätt råda vem som helst att gå dit...


Jomen sen då, vi skulle ju vidare!


Jopp, vi och flera tusen andra tanter var på Läkerol-Arena och såg gossarna i Ladies Night! Ja, jag vet.. det är lite skämmigt det där men om man bara blundade för de fulla damerna som fick motas bort av vakter vid upprepade tillfällen, de gav sej liksom inte... de VILLE upp på scen och morsa på gossarna...så var det ju helt enkelt skitbra!


Jomen vi då, världsvana brudarna... vi tappade liksom farten lite när vi väl tagit oss in genom dörren och fattade inte vart vi skulle, var man gjorde av jackan, vad man köper i en bar när man är nykter... efter lite yrande travade vi iväg mot våra platser. M1 var vårt mål. Först tog vi oss uppåt, och uppåt... så när vi kom ut på läktaren såg vi att M var på helt andra sidan. Så vi tog oss runt hela skiten... och då fattade vi att vi var på våning 3 och då heter det M3... Vi skulle ju till M1... ja, det var ju typ där vi var innan vi började leta det! Blah!!!! Virrpannor!


Måns Möller -den lilla fåntratten som är så sjukt lik en annan gammal jobbarkompis! Han var lite glad över att få komma just till Gävle eftersom han hade så fina minnen därifrån. Han berättade tex att han blivit av med oskulden i Furuviksparken... sen såg han drömmande ut och berättade om klass 9b.... och att han varit lärarvikarie.... hmm...


Martin Stenmarck, själva anledningen till att vi var där... ja, det är ju hans grej det där liksom. Han är ju grymt snygg han... Jo, men han hade spelat tennis med frugan (tror jag att jag läste i nån skvallertidning) så hälsenan var av. Han struttade runt med ett stort paket på foten. Hur ont gör det att snärta av en hälsena egentligen? Jag tycker att det verkar vidrigt.


Jomen sen var ju Brolle med! Han är ju sketabra den gossen och nu börjar jag baske mej fundera på om det ändå inte är lite snyggt med tatueringar och Andreas Johnsson är jag inte nån fan av men bara för det så fick jag kvällens enda gåshudsattack när han sjöng "Glorious". Det är allt lite kul när man får sej en knäpp på näsan sådär när man tror att man inte tycker nån är så himla bra.


Ja, sen så var ju Steve Simmonds med också och han var bäst innan allt drog igång.. sen liksom försvann han lite bakom de andra men vem fanken hade inte kommit i skymundan av de där gossarna!?


Ja, vi sjöng med så håret fladdrade på de framför, klappade händerna så det kliade i händerna och sån fånigt glada ut hela föreställningen igenom. Fanken vad bra det var och gudars vad glad jag är att jag har vänner som fixar sånt här kul.


TACK!

 
 
Mjölkmamman

Mjölkmamman

24 oktober 2010 21:15

Men jag var oxå där o gudars vad man vill åka nästa år.
Andreas J var ju själva anledningen att jag åkte dit!!!
jag skrev ju lite om det men inte alls lika kul hahahahh

http://blogg.aftonbladet.se/fenuril

Anniqa

24 oktober 2010 22:02

Jag är så trött idag så jag skrev ju inte alls så kul. Men kul var det!!! Ska läsa ditt straxens. HURRA!

 
Mats Århammar

Mats Århammar

24 oktober 2010 21:56

Lät som en trevlig dag och kväll!

http://arhammar.nu

Anniqa

24 oktober 2010 22:01

Grymt trevligt!

 
Thorborg

Thorborg

27 oktober 2010 13:07

det var mycket roligare än vad jag trodde det skulle vara och maten den var så mumsig (igen). Hittade en länk från förra året... Det skulle ha kunnat vara så om han inte hade haft "stolpfot". :)

http://www.youtube.com/watch?v=qUROGPcwUUM&feature

Anniqa

27 oktober 2010 16:26

sitter med segdatorn på åsbäcksgatan, ska kika sen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards