Direktlänk till inlägg 7 november 2010

Halloween avklarat

Av Anniqa - 7 november 2010 09:40

Igår var vi hembjudna till storebror G med familj på halloweenparty, eller som brorsans svärfar säger halogenparty... innan jag glömmer det måste jag säga att det var otroligt kul och gott och trevligt!  


Nån vecka innan kalaset chattade jag med han som jag tycker är snygg och frågade lite på skämt "vad tänker du klä ut dej till?" varpå han lite småstressat frågade "VA? ska man klä ut sej???"


Där hade jag kunnat sagt att jag skojade.. men eftersom jag för tillfället var lite elak så valde jag att skoja en stund till. Sen hade jag nån idé om att jag skulle säga som det var, att vi inte alls blivit tillsagda att klä ut oss. Det har ju varit lite körigt med ditt och datt ett tag nu så det föll liksom i glömska.


En av gossens roliga sidor är att han inte är bangen och att han kan bli rätt entusiastisk över saker som man verkligen inte skulle kunna tro honom om att bli entusiastisk över. Som det här med att klä ut sej tex.

Vid ett flertal tillfällen har han glatt funderat över vad vi ska klä ut oss till och jag har nästan skrattat på mej men hållt masken.


I går morse hade det gått så långt att jag började få ångest och skickade nöd-sms till bröderna. Den snygge hade tex börjat spekulera i vad broder G skulle vara och jag var otroligt nära att att avstyra allt. Istället åkte vi på turné och fixade saker att maskera oss med. Ångesten växte... skulle han bli skitsur om ingen annan var utklädd? Hade jag fått de andra att klä ut sej så måste ju vi komma utklädda annars skulle väl de bli sura... Gaaahhhhh vilken soppa!


Nåja, jag blev raskt en häxa och gossen en röd och fin djävul


Tackom och lovom hade broder G med familj nappat så vi möttes av en pirat (broder G) en pumpa (brorsdottern) ett par bleka emos/zombies (brorson m tjej) och en pumpafärgad svägerska.


Min unge hade klätt ut sej till "Holy Shit!"
Hon hade bruna kläder och ett stort kors runt halsen + en turban av toapapper. Mycket påhittigt och klädsamt!


Maten var fantastisk. Dypölar, spindelköttbullar, avklippta fingrar med blodsås, grönt potatismos, myrägg, gryta, spöknuggets... sen till dessert en tårta m halloweentryck, likfingrar, spökmaränger och säkert nåt mer.


Bruden som såg ut som en pumpa kvällen till ära hade dessutom fixat en läskig tävling där man skulle köra ner händerna i diverse snusk, med förbundna ögon såklart, och gissa vad man hittade. Det man grävde runt i var: mjöl, bomull, kalla makaroner, isvatten... iiiii... vad läskigt alltså! Jag tror att vi fick första pris hela högen fast jag var bäst det vet jag.


Broder H med familj var icke maskerade men nu ser jag fram emot nästa års fest för nu verkar det som att de är sugna på maskerad också. Tjohoooo...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards