Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Nära väggen?

Av Anniqa - 12 maj 2009 12:05

Idag känner jag mej som en gammal bil. Jäääkligt trögstartad är jag.


Jag var  upp en sväng och vinglade när dottern käkade frukost. -Man är väl en god mor... En sekund efter jag pussat å kramat henne och stängt dörren efter henne var jag på plats i sängen igen. Med kläderna på.


Nu har jag bäddat sängen så jag inte ska få för mej att lägga mej igen och allt detta beror egentligen på att jag har skitmycket att göra.  Maj är nog årets mest hektiska månad för mej. Det ska liksom fyllas på grejor överallt. Det är inte bara de vanliga ställena jag säljer på som ska hållas laddade, det är alla dessa små trevliga sommarställen som ska se fina ut också. Åsså har vi det nästan roligaste av allt: MARKNADERNA. Det kan inte hjälpas, det är absolut roligast att åka på marknad. En mässa kan vara kul då och då men en utomhusmarknad kan vara bland det roligaste jag vet. Man träffar en massa trevliga, och för all del otrevliga männiksor också. Man tjänar pengar och får vara utomhus.


I vår serie otrevliga människor jag har träffat på marknader har vi tex Getostförsäljaren jag hamnade bredvid på Myckelby marknad för några år sedan. Han hade en unik försäljningsteknik som inte bara skrämde bort hans egna kunder utan även mina. Folk gick i en stor båge förbi oss. Han försökte mer eller mindre tvinga folk att smaka getost och det är ju liksom så med getost: antingen tycker man om det eller så gör man det inte. Att tvinga i nån som INTE tycker om getost är rent korkat.


Jag brukar spara med att klistra etiketter på burkar och flaskor tills jag kommer iväg på marknad. Dels får jag det gjort, dels slipper jag sitta hemma och göra det (för det tar tid) och sen så upplever många det som lite smådrygt att kika på mina grejor om jag står och tokstirrar på dem. Om jag är lite sådär lagomt upptagen med saxen så känns det lite mera avspänt att kika på sortimentet. Det är vad jag tror i alla fall... Jag hade en hel del att pilla med den här helgen och jag fixade om lite på bordet då och då också vilket störde getgubben å det grövsta tydligen. Han berättade att han i vanliga fall jobbade som speciallärare och jag tänkte "stackars ungar, måtte de slippa äta getost i alla fall..."


På söndag eftermiddag var jag less. Gubbsaten hade lagt på ett extra kol med försäljningen så kunderna lyste med sin frånvaro. Det var varmt och getdoften började kännas kvalmig. Jag tog sista rycket med etiketterna. Jag såg att han störde sej på att jag fortfarande hade saker att greja med. Då säger han det. "Har du diagnostiserad ADHD?!"


Jag packade ihop och åkte hem.



 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

12 maj 2009 21:44

Vad synd att du hamnade brevid en sådan person lider med dig:)
Men hur kunde du hålla tyst när han sa så till dig, själv hade jag nog exploderat. En sådan människa ska ju hålla sig borta från andra:)
Ha det gott, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mjölkis

14 maj 2009 21:04

Men vilken gubbe!! hur kunde han :o)

 
anniqa

anniqa

14 maj 2009 21:22

Ja... stånk vilken nolla! En s.k skitapa enligt min åsikt men vad göra, han hade ju tydligen diplom i att vara specialpedagog så man får ju förstå att man fått dommen av ett proffs!

http://anniqa.bloggagratis.se

 
anniqa

anniqa

14 maj 2009 21:37

Han är tydligen en dokumenterad idiot, det är den enda förklaring jag har :o)

http://anniqa.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

21 maj 2009 15:45

hahahhahahaaa! Klockrena kommentarer :-)) Vicken idiot. Jadu, att ha papper på att man kan nåt (vad-det-nu-var) betyder inte att man kan föra sig i möblerade rum - eller som i det här fallet befolkade marknader.

http://malmdamm.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards