Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Russinland, här kommer lilla jag

Av Anniqa - 9 december 2010 00:03

Jag jobbar ju på en liten firma ute i ohävla och det är rätt så stressigt för det mesta.


Det är ju gärna så på mindre företag och med tanke på att jag har sagt upp mej från ett jobb där jag hade för lite att göra en gång i tiden så borde jag ju vara helnöjd nu. Det är jag inte alla dagar och så en dag i somras så sa min chef nåt i stil med "ja, tjejer om vi tar och jobbar på lite så kan vi ju göra roliga saker sen!" Hmmm... alltså, det är ju redan pulsen i halsen och blodsmak i munnen men vafan, vi skottar väl på lite hårdare då!


Jag och jobbar kompisen började lite smått spekulera i vart vi skulle få åka och ett tag var vi inne på Sundsvall. Jag tycker det är en trevlig stad och det finns ju IKEA där också!


Nu för nån vecka sen var jag GRYMT less på jobbet och började allvarligt fundera på om man verkligen ska lägga så mycket tid och energi på någon annans firma när det är så stressigt att hinna med min egen firma. Kände liksom att det skulle vara läge för nåt lite positivt. Jag hade gått och funderat lite och kommit fram till att jag absolut inte kommer att jobba på jobbet under juni och juli i sommar för då har jag det så styrigt med att koka hudcremer och myggmedel och jag ska ju på en massa marknader och jag har flera ställen där mina grejor säljs under sommaren än resten av året och i somras hann jag ta mej tusan inte vara ledig kändes det som... DET hade jag bestämt mej för men inte riktigt hunnit meddela chefen.


OCH!


Då kommer lilla chefen ut och säger "Jo, ni kommer ihåg att jag pratade om en resa... och nu undrar jag om ni skulle vilja hänga med till USA?"


Jag hejdade henne och sa att "det är NU jag ska säga sen sak..." åsså berättade jag om mina planer för sommaren och la dessutom till att min lite långsiktigare plan är att jag kanske ska skita i andra jobb under maj, juni, juli och augusti...

Hon frågade om det är för att jag ska hinna med mitt och det är ju därför och sen så undrade hon "jamen, resan i alla fall då... är ni intresserade?"


...


...


...


JAMEN DET ÄR VÄL KLART MAN VILL DET!!!


Alltså åker jag till Kalifornien den 21 januari. Åter den 27 januari så ni kan ju fatta att jag kommer att vara som en dåligt saltad sill nån vecka efter det.


Det jag vet om Kalifornien är väl just nu att det är där russinen torkar, att det är varmare än på Nymåla, att det ligger långt bort och att man måste vrida om klockan 9 timmar för att få det att stämma.


Nåt mer jag borde veta?


Behöver jag tillägga att jag KAN ha en av världens bästa chefer?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards