Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Pappa upp i dan!

Av Anniqa - 17 december 2010 21:16

När jag var liten hade jag ljust långt hår. Jag minns att jag hade en plan på att jag skulle ha lika långt hår som Rapunsel.


Rapunsel var min favoritsaga (den och mästerkatten i stövlar) och för den som inte vet nåt om den sagan så kan jag berätta att den handlar om en prinsessa, som heter Rapunsel, som blir inlåst i ett högt torn av nån elak kärring. -Eventuellt en styvmor... Och så kommer prince charming på sin vita häst och blir såklart oerhört förälskad i Rapunsel.


Jäntan har superlångt hår och därför ropar prince charming "Rapunsel, Rapunsel... släpp ner ditt långa hår...." och då kastar Rapunsel ner sina flätor till gossen så han kan klättra upp och de kan bli kära i varann och planera flykten.


Det här får ju såklart den elaka kärringen reda på och hon fintar Rapunsel så hon kastar ner sina flätor till henne istället och sen har jag för mej att tanten kapar håret på flickstackarn och man blir ARG... Jag minns inte hur det slutar men är det inte så i sagorna att det slutar med "och så levde de lyckliga i alla sina dagar..."


Nåja, jag satt i alla fall och drömde om riktigt långt hår och om man lutade skallen bakåt allt vad nacken höll så kunde man näääästan få håret att räcka ner till rumpan. Det var liksom mål 1. -Att kunna sitta på håret.


Ja, sen gick åren. När jag hade fått ungen tappade jag en hel del hår och med det bestämde jag mej för att klippa håret kort. Det var 1993 tror jag. Sen dess har jag inte kammat mej. Det har inte funnits någon anledning för det har varit så pass kort.


Man får klippa sej ofta om man ska ha kort hår och NU växer mitt hår så det knakar minsann. Jag klipper mej och sen säger det FOMP så har jag blivit som en hårboll igen och det är dags för frissan.


För några månader sen bestämde sej min nuvarande lilla frisörska sej för att jag skulle ha tuppkam. Kör i vind, sa jag och så blev det. Det är ju kul med nya frisyrer men det är tramsigt med tuppkam när den blir för lång. Det blir liksom lite ledsen pippi över det och därför sa jag att jag övervägde att skippa kammen, ja TUPPkammen idag när det var dags för snaggning. Eftersom mitt hår är rätt kort så blev det så att säga JÄVLIGT kort nu. Men med en liten aning till tuppkam eller vad man ska säga.


Sen har jag börjat bli gråhårig. Och jag börjar bli lite gammal i största allmänhet, jag har fått både långa och yviga ögonbryn som borde ansas och jag hann då verkligen inte sminka mej i morse... och VIPS så såg jag hur lik farsan jag är! Han har i och för sig mycket gråare och stelare hår men ge mej nåt år till så har jag lika spretigt vitt hår. Lattjo!


Nu var jag och den här snygga killen (som visst inte har rakat sej på hela veckan för han ligger tokefter på wow och som somnade på soffan nu efter maten eftersom han har försökt komma ikapp på wow...) och handlade lite käk. Sen skulle det bestämmas; slingor eller färg?!


Det blev färg. Röd färg. Spännande det här! Om cirka 10 minuter ska det sköljas ur. Håll tummen. En sak är då säker, lik farsan blir jag inte efter detta!


Tror jag tar ett tag med ögonbrynen också för att vara på den säkra sidan...

 
 
anna

anna

17 december 2010 21:50

Åh upp med ett foto nu, jag är så nyfiken!

http://knejs.wordpress.com

Anniqa

17 december 2010 22:03

ett "före" kort är det kört med men det kan bli ett "efter" kort... ska se om kameran är samarbetsvillig :o)

 
Ingen bild

lena

21 december 2010 07:19

Hur du än färgar håret är du alltid lika lik Alfen, det sitter inte mest i utseendet ;) Härlig att läsa att du börjar bli lite gammal, jag med, men jag kommer alltid efter...

Anniqa

21 december 2010 22:12

Haha, jamen vilken tur! Men du skulle se min faster Maria!!! VI är lik varann! Himla kul att se en annan människa som ser ut som en själv :o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards