Alla inlägg under december 2010

Av Anniqa - 1 december 2010 20:27

Ja, jag är lite trött idag.


Det var ju så att tomten var kraftigt försenad till Skräpgängets julfest och med det kom jag i säng vid halv 2 i natt. Kvart över 6 ringer klockan för uppstigning och HURRA vad pigg jag var då!


...


NOT!


I alla fall så har jag och dottern grisat i oss rester efter gårdagens jippo och jag har tagit plats i soffan och redan under adventskalendern tog jag mej en liten tupplur. Nu har vi klarat av både "Halv 8 hos mej" och "Vad blir det för mat?" I det senare programmet serverade mästerkocken en soppa med vaktelägg och då undrar dottern: "Vad är vaktelägg?"

Jag: "ägg från vaktlar"

Hon: "en fågel eller?"

Jag: "Mmmm..."

Hon: "haha... nä, från en GRIS ska du ju svara..."


Jag tror att jag är lite sömnig. Ungen får själv komma med de sarkastiska svaren på en dum fråga... till sej själv.


Allting ska man då göra själv tycker jäntan.

Av Anniqa - 1 december 2010 01:03

Stånk vad jag är mätt!


... och stånk vad jag har skrattat!!!


Skräpgänget består av en hög damer i varierande åldrar. Den yngsta damen är under 40 och de äldsta har gått i pension och det vi har gemensamt är att vi gick en kurs i att arrangera torkade blommor en gång i tiden. Vi hade väldigt skoj tillsammans men jädrar vad vi skräpade ner med de där blommorna. Till sist sa nån "men, hörni... kan vi inte bara träffas UTAN att hålla på och skräpa ner så här?!" och så bildades Skräpgänget.


Då det begav sig med kursandet väntade jag barn och det barnet har nu fått körkort och skjutsade mej till kalaset. Alltså... har vi träffats i 19 år snart. Det tycker jag är rätt så imponerande.


I kväll har vi haft  våran årliga julsammankomst och 7 av 10 skräpisar var på plats. Maten togs från Ljusne och nåt ställe som heter nåt med en lax... en thailändska tror jag det var som fixat maten och den var grymt god! Jag åt så jag lugnt kan sova över frukosten i morgon och dessutom har jag fått med mej lite smått och gott hem av det som blev över. Funderar på om jag ska köra ägghalvor med räkor till morgonfikat på jobbet :o)


Det är svårt att återge hur trivsamt vi har det och dessutom är det lite hemligstämplat också... det som sägs på ett skräpmöte stannar där är det sagt men det gäller väl mest om det är nån som behöver prata lite skit om nån idiot i sin omgivning för att lätta på trycket så att säga, eller om det är nåt annat som man inte direkt gapar om på stan.


Nu är det mest trams och svammel på våra tillställningar och med tanke på att det inte på något sätt blir mindre svamligt så föreslog jag att vi skulle börja se oss om efter nån form av gruppboende för äldre och dementa där vi kunde slå oss till ro. Minstingen i gänget tyckte det kändes lite tidigt men eftersom hon jobbar inom vården fick hon erbjudandet att ta hand om oss andra istället. Konstigt nog tackade hon nej till erbjudandet...


Nu ser jag att klockan är nästan halv 2. Undrar om jag är pigg när jag ska upp och jobba... BUMS i säng.


Tack skräptanterna för en trevlig afton!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards