Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Anniqa - 17 augusti 2010 15:07

Men rackarns vad förkyld jag blev då!


Den jag misstänker för att vara själva smitthärden har jag helt frivilligt pussat på så lite får jag nog allt skylla mej själv.


För nästan två veckor sedan var vi hem till syrran med familj i Torsåker och hälsade på lite. Mamsen var med och ett tag trodde jag det var det som fick min svåger att lämna oss och kräftkalas för en spännande utflykt. Syrran håller inte inne med saker och man har ju fått höra att han har sagt "du och din jävla syrra" eller "DIN mamma" lite sådär mindre glatt då vi har varit på tapeten. Nu var vi alltså på plats båda två, både hans kära svärmor och hans älskade svägerska.


Han åkte på akuten och fick penicillin mot Rosfeber.


Vi mumsade kräftor och badade tunna och hängde i den nysnickrade baren som han med rosfeber i knät hade trollat fram bara på nån dag. Han är en hejare på att snickra den gossen!


Jo, men den gossen som jag hade med mej dit då. Han hade ju ont i halsen redan då vi åkte dit och efter en natt i svinkall husvagn blev det inte direkt bättre. (Vi hade ju kunnat stänga takluckan...) Han hade sketaont i halsen och sov uselt. Det gjorde jag med för det svajade så dant. Trodde ett tag att det var barbesöket (-en) som orsakade svajandet men sen visade det sej att han med rosfebern inte hade vevat ner stödbenen på husvagnen. Nåja, vi åkte hemåt och efter en sväng på sjukstuga visade det sej att han fått ett virus i halsen och då är det inte mycket att göra.


Nu är det här!


Viruset. I min hals och även i mitt huvud och i mina lungor. Jag har feber, hostar, snorar och ynkar MEN jag passar även på att förundras över hur man förändras som sjuk. Rösten tex. I morse provsjöng jag lite smått för att sedan ringa upp dottern som satt på tåget till Gävle. När hon svarade så drog jag igång med min djupaste stämma och sjöng en trudelutt på "I Was Born Under A Wandering Star"


Youtubeklipp för den som vill höra. Efter drygt en minut tror jag sångfågeln börjar brumma.

 

(Tack TS för den, det är du som har visat mej de låga tonerna i den och jag river alltid av den här när jag har kraftig förkylning)


Lite senare idag så klarade jag inte de där låga tonerna lika fint men hade ett visst nasalt läte istället. Inte sådär gnälligt nasalt, utan mera burkigt, snorigt... som Kim Wilde liksom. Alltså har jag lallat på "You Came" senare halvan av dagen.


Här har vi den gamla godingen också då... 


Fortsätter min röst att förvandlas i den här takten resten av dagen kommer jag förmodligen att gå och kvittra på "En Dröm Ger Åt Tanken Vingar" från Askungen, alltså den där låten som småråttorna och fåglarna sjunger när de syr om klänningen åt jäntan, innan kvällen är här.


Hittade förresten det här klippet på det temat. Det är Jenny från Ace Of Base som intervjuas i Bulgarisk teve. Tydligen hängde inte tolken med riktigt och för att rädda situationen kör hon en trudelutt. Jag är impad!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards