Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Anniqa - 24 augusti 2010 22:01

Jaha, så var det med att köpa bil då.


Jag har klara problem med månen sen tidigare. När månen är full blir den en riktig partynisse och håller igång ungefär tills min väckarklocka ringer.


Det är helt omöjligt att sova under natten tack vare den festprissen är i farten men när morgonen kommer har han väl till sist ramlat ner och somnat. DÅ skulle jag då kunna sova hur lätt som helst jag med, men då ska man ju upp till jobbet och är astrött hela dan. Sen när kvällen kommer har han visst sovit ikapp och är full igen.


Jag lurar på om han är periodare eftersom han bara håller igång några nätter i månaden, tack och lov! -men jag skulle då vara gladare om han höll fred på sej under veckorna i alla fall.


Nu har jag fått reda på att Merkurius backar och då ska man inte göra affärer.


Tja, jag vet inte hur jag ska förklara det här men det här är tydligen allmänt kännt i vissa kretsar och jag har bara levt lyckligt ovetande i 42 år. Merkurius kommer att fortsätta backa till den 7:e september för att sen köra på framåt som vanligt ett tag. I mitten av december backas det igen så passa på att handla julklapparna i tid för efter typ den 11:e december är det enligt Merkurius inte värt att handla nåt större.


Exakt varför man inte ska göra större affärer under backperioden har jag inte fått kläm på men jag hoppas att det inte är så farligt för jag har just köpt en ny mobil. Fick hem den i kväll och jag är lite barnsligt glad över den. Tyvärr kan jag inte riktigt använda den än så bara den har laddat klart ska jag pilla över simkortet i den gamla pålitliga mobben så jag kan ha larmet på väckning. 


Annars så lär jag väl göra som månen i morgon... ta sovmorgon.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards