Alla inlägg den 25 april 2012

Av Anniqa - 25 april 2012 18:35

Eller så är det just det jag har gjort lite för mycket?


Nu har detta utvecklats till Anniqas gnällspalt över sjukdommar men va tusan, har man ont eller är krasslig tycker jag att det är ett minimum av vad man kan unna sej att i alla fall få klaga och älta...


Jo, förstår ni som är kvar, jag har fått nåt så fantastiskt ont i ansiktet på vänster sida. Om du tänker dej tandvärk, örvärk, bihåleinflammation och lite migrän i attacker som kommer helt plötsligt och försvinner lika plötsligt och som inte lindras det minsta av tex alvedon eller andra amatörtabletter.


I natt klockan 4 trollade gossen fram en urgammal Citodon (knark säger jag om dem) som jag tog och inte slutade det göra ont då heller men till sist så somnade jag i alla fall och det var najs! I morse var jag smärtfri i säkert en halvtimme men sen drog det igång igen så nu har jag varit till farbror doktorn och fått EGNA Citodon och dessutom epilepsipiller som jag ska ta i hopp om att denna vedervärdiga åkomma ska försvinna.


Vad jag har drabbats av?

Jo, det hela kallas för Trigeminusneuralgi och det handlar om en nerv som delar upp sej och brer ut sej över över och underkäke och över ögat. Denna nerv skickar då och då impulser om att det gör skitont fast det inte gör det och det här tycker jag att den kan sluta med! Den kommer upp från halsens baksida och upp runt örat så den täcker upp rätt så fint. Nu håller jag en tumme på att det här går över lika snabbt som det kom och för att visa lite god vilja så köpte jag mej en bettskena på apoteket idag. -Ja, ifall det har att göra med att jag biter ihop när jag sover!


Ok, så här ser nerven ut för den som vill veta:

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards