Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Anniqa - 5 oktober 2009 07:30

Kallt var det ju som sagt i helgen i Rättvik.


På lördag eftermiddag började det regna också. Det är en rätt otrevlig kombination det här med kyla och väta och min bil får inte plats bakom marknadsdisken just där jag står i Rättvik så jag får åka iväg en bit bort med den under dagarna. För att inte bli helt dyngsur fick jag skjuts av min snälla kompis bort till parkeringen.


Där stod den.


Det tänkte den fortsätta med.


Härom morron när första frosten kom startade den inte. Då anade jag att det var dags att skaffa ett nytt batteri. Efter att ha fått hjälp med startkablar av snäll nästan granne så tuffade jag in till stan och köpte det där batteriet. 1000:- kostade det!


FAN vad dyrt!


Sen startade ju bilen hur bra som helst så då fick jag för mej att det inte alls var nåt fel på gamla batteriet. Snål-Anniqa fick den fifiga idén att jag skulle lämna tillbaka batteriet och vips tjäna 1000:-.


Nån som inte håller med om att jag hade fel?!


Nåja, jag hade batteriet kvar och nu kan jag sätta i bilbatterier också.


Jag och en ung snärta på statoil i Rättvik fixade det som ingenting. Inte lite malliga var vi när det var klart heller :o)


Tack Hanna!

Av Anniqa - 5 oktober 2009 06:32

Jag frös ihjäl i fredags.


Klev upp kl 04.15 efter att ha sovit i max 4 timmar. Sen var det avresa vid 5-tiden. Här hemma var det inte speciellt kallt och inte i Lenninge heller. Stannade till där och hämtade lite grejor nämligen.


Sen blev det mer och mer frost vartefter resan fortsatte och när jag väl kom fram till Rättvik så var det som att komma in i en frysbox! Det var hur kallt som helst. Tur att det finns trevliga grannknallar som säljer ullstrumpor!


Nu är jag hemkommen igen och ska GENAST stiga upp och börja packa. Idag får jag nyckeln till min och dotterns nya lägenhet.


Skönt/spännande/jobbigt!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards