Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Anniqa - 8 oktober 2009 00:20

Det jävlas!


Konstant.


Jag har fått på värmen i sovrummet. Skitbra. Bara det att det inte går att sänka värmen nu. Antingen är det jag som är dum i huvet (HOPPAS) eller så har jag vridit sönder elementet.

Jag ringde snälla grannen idag för att få tips. Han tipsade om HSB. Bra tips!

Jag hann inte åka dit.


Snälla grannen var in och kikade i kväll när jag var hem sista svängen för att hämta dotterns säng. Han kunde inte heller sänka värmen utan hänvisade till HSB. Bra tips!


Toaletten uppe rinner. Och rinner. Och rinner. Jag har mekat med den men nu har jag ledsnat på det ett tag så jag har stängt av vattnet till den helt enkelt.


Vi var å handlade lite idag. Köpte ett duschdraperi till toa uppe. Jag var skeptisk till storleken. Det var inte dotter å kompis. De var BOMBIS på att det jag köpte skulle passa.
Det passade INTE.


Önskar att jag kunde vara skadeglad... Jag har dessutom såklart haft sönder förpackningen det låg i så det blir nog marigt att byta till ett större. Självklart kommer jag att försöka.


Fiskarna har flyttat hit. De fick åka kylväska. För att veta var vi ska ställa akvariet kom vi på att det vore smart att ha dotterns säng här. Därför att fiskarna bor hos henne.

Alltså åkte jag lite spontant tillbaka till det forna hemmet för att hämta sängen. Det är en gammal avlutat träsäng som både jag och dottern gillar som bara den.


Bror nr 1 hjälpte till att baxa på den på släpvagnen. Ringde jourhavande pojkvän för att få hjälp att baxa av den här inne på nya stället. Hans mobil var ställd på mobilsvar. Ringde bror nr 2. Hans fru svarade och efter mycket prat sa hon "säg till om du behöver hjälp!"

Bror nr 2 var inte hemma så då fick juorhavande kusin hoppa in. Ja, dotterns kusin alltså. Jag slet honom ur armarna på flickvännen och fick med honom hem för att bära säng.


In fick vi sängen. Men inte upp för trappen.

Trist med tanke på att dotterns rum är på våning 2.


Dottern sover på golvet i natt.


Vi glömde glasskivan till fiskarna hemma så vi har inte kunnat fylla akvariet helt. De kan ju få för sej att hoppa ur ju!


Tja, det var väl i princip allt jag kom på att gnälla om.


I morgon är en annan dag!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards