Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Anniqa - 26 oktober 2009 19:02

Jorå, bor man i stan så äter man snabbmat så är det.


Jag har varit i Lenninge idag och dottern skulle ut och äta med ett gäng kompisar. På vägen hem passerar jag McDonalds och tänkte att det kunde vara smidigt med en hamburgermiddag. Alltså svängde jag in för att beställa. Från bilen. Man är väl världsvan.


Efter en god stund öppnar en tjej luckan och säger lite trött "Du har liksom åkt lite för långt. Ta ett varv till och beställ vid stolpen" "Va?! Har ni gjort om???" säger jag då för sist jag testade det här "åk å beställ" systemet så var det då prexisens här som man beställde och betalade. "Ja... för typ ett år sen..." svarade jäntan lika trött.


Ok, jag är inte omöjlig. Jag åkte ett varv till och MINSANN!!! Det fanns ju en sån där stolpe att beställa vid. Eftersom jag såg filmen "Vi hade i alla fall tur med vädret 2" i helgen så blev jag lite full i fniss (finns en fin scen m en sån stolpe i filmen) men jag beställde med hög och klar stämma en Mc Chicken å kompani. "vad vill du ha att dricka till den?" undrar den trötta genom stolpen. Jag gillar vatten och har en kran med sånt hemma så jag säger att jag inte behöver ha nåt att dricka. "nähä... bara hamburgaren då?" undrar hon. Jag svarar ja (å kompani betyder väl m strips å lull lull?!) på det och fläskar till med lite vitlöksdipp att doppa stripsen i.


Sen får jag åka fram till den där luckan och betala och efter det får jag åka vidare till nästa lucka och efter en stund får jag en väääldigt lätt påse med min mat.  Jag åker hemåt men får liksom för mej att kika i påsen. I påsen ligger det en sketen låda med kycklingburgaren och vitlöksdipp. Inga strips. Det är ju stripsen som är det godaste!!! Blah, jag åker in på Kalles och köper strips. Det tar en evighet. Sen kommer jag hem och äter den kalla kycklingburgaren och de halvkalla stripsen och jag har redan bestämt mej för att jag inte ska äta så mycket snabbmat. Känns som ett bra beslut det där för fan vad fet jag börjar bli.


Undrar om det finns nån kladdkaka kvar från helgen förresten?!






Av Anniqa - 26 oktober 2009 00:26

Var iväg och kollade blodtrycket ikväll.


Jag har ju haft det lite stressigt på sista tiden, låt säga det senaste halvåret... och sen nån månad tillbaka har det yttrat sej som ett litet tryck över bröstet. Eftersom jag själv är i hälsobranchen så vill jag såklart föregå med gott exempel å nu är trycket kollat. Det var helt ok så nu behöver man inte oroa sej över det utan jag kan helhjärtat försöka få en lugnare tillvaro.


Det var broderns fru som tog sej an mej och för att få mej riktigt luuugn å fiiin så gav hon mej öronakupunktur mot stress. Dvs. hon satte nålar i mina öron. Helfestligt!


Svägerskan berättade att hon satt nålar på en rätt stressad tjej tidigare och då lossnade nån nål eftersom hon var så spänd. På mej FLÖG nålarna loss nästan lika snabbt som de kom dit. Jag fick det förnämliga erbjudandet att kommat tillbaka för påtår med nålar och jag ska nappa på det. Dels för att jag tycker att akupunktur är en skitbra behandlingsmetod men även för att se om det går bättre att få nålarna att sitta kvar nästa gång.


Jag har degat och degat och degat idag och sett på en hel del på teven. Just nu är det grannfejden och för en stund sen blev det ett sånt där fint ögonblick när det tidigare helt oense grannarna kom sams, tänkte på gamla tider till sist så KRAMADES granntanterna som just grälat på varann så det osade om det.. Jag var tvungen att fälla en tår för jag tyckte det var så fint. Vilken lipsill jag har blivit!!!


Trycket låg förresten på 120/80 och det är finemang :o)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards