Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Anniqa - 23 augusti 2009 19:16

Jodå, jag fick några kantareller.


Men framförallt fick mina nya fina Nikeskor lära sej den hårda vägen vad det är som gäller. Hann inte mer än  ut i skogen så klev jag ner i ett dyigt vattenhål. Nu är höger sko grå och blöt och vänster sko torr och vit. Ser inte klokt ut.. Får leta reda på en dypöl och kliva ner med nästa sko också helt enkelt.


Men kantarellerna då?

Jo, de har just hamnat i magen. Jag stekte ihop dem med lök, saltade pepprade och sen hade jag på grädde och lite soja. Detta fick sedan puttra ihop till en tjock sås som jag la i en omelett. Till detta käkade jag stekt squash. Smaskens!

Av Anniqa - 23 augusti 2009 18:04

Jag har inte ens kollat men NU sticker jag å kollar hur det ser ut i skogen.

-Med lite tur utan att träffa den där stora Brumeli brum... men jag har för mej att det är om man heter Olle och plockar blåbär man kan råka ut för den killen! Eller?!

Av Anniqa - 23 augusti 2009 14:21

Jag har ju jobbat en del den här sommaren och eftersom jag valde att jobba exakt varje dag då mr snygg hade semester så gnällde jag till det så att han tog en vecka ledigt till. UPPSKATTAT av mej alltdeles oerhört ska ni veta!


Det är svårt att bestämma sej ibland och ett sånt ibland var just då det skulle beslutas var och vad denna vecka skulle innehålla.


Jag började i ett tidigt skede droppa små förslag som...

  • åka till åland och bo på hotell
  • åka till nån stad i sverige och bo på hotell (coop hotellpremie)
  • åka till åland och campa (husvagn eller stuga)
  • åka nånstans i sverige och campa (med min husvagn)
  • hyra stuga på enskär (söderhamns skärgård)

Eftersom det ibland kan ta ett helt liv innan man lär sej att förstå varann och vi bara har kännt varann i 10 år så FÖRSTOD jag inte att alla mina förslag var uppfattade som bra. Detta förstod jag inte eftersom de mottogs under tystnad och med ett totalt likgiltigt utseende.


Eftersom jag inte förstod det här så hann det bli för sent att boka nåt på Åland. Jag testade men det var fullt. Annars hittade jag ett himla trevligt paket med båt/buss/hotell/frulle/2 spabehandlingar och en ljusbehandling för sådär 700:-/pers. Det var iof bara en natt men i alla fall...

Sen så såg det ut att bli blåsigt så Enskär gick också fetbort under den första halvan av veckan.

Till sist, efter en brakmiddag med vin hamnade vi i soffan hos mej med bredbara datorn och NU JÄDRAR skulle den ultimata semestern bokas.


Fick bli Coop hotell (alltså, man handlar på coop, får poäng och sen får man en check som gör att man bor 2 pers 2 nätter på hotell rätt billigt). Vi satt i flera timmar och kollade in olika städer och olika hotell. Trötta och petiga var vi och till sist så ORKADE JAG INTE!!! Det kändes som att jag skulle få en hjärnblödning på hela grejen och jag lämnade stackars snyggve i soffan och gick iväg och duschade i nån halvtimme eller så.

Åter ute ur duschen meddelades jag att "Vi ska till Örebro!"


Anledningen vet ingen av oss men dit åkte vi och trevligt var det.

Huvudsaken är att man kommer iväg. Sen så fanns det ju en del att göra i Örebro också*. Det festligaste var ju deras äventyrsbad som höll på att ta livet av oss båda två. Dels genom att man så gott som slog ihjäl sej men sen var det ju så läskigt också så man dog nästan av chock och skräck. Sen drunknade man ju såklart också. TUSAN vad kul! Åk dit.


Enligt en test som ett gäng badfantaster har gjort så ligger det här badet i Örebro på delad första plats med det som finns i Borlänge. Jag ser fram emot att testa det i Borlänge också!
Länk till badpatrullen: http://hem.passagen.se/badarna/


*Annat man kan göra i Örebro: Åk  upp i svampen, ett vattentorn med redig utsikt, Kolla in slottet, fika, ät, ät, ät, promenera! Sen kan man kolla in en massa konst också om man gillar det, och naturligtvis var vi in i en kyrka och DÄR tände jag ett ljus för min katt Nisse som försvann i våras. Hoppas han uppskattar det!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards